sharko Startet 13.Juli.2007 Del på Facebook Startet 13.Juli.2007 Ser at zinkanodene forsvinner, og er i tvil om de holder til september, mao båten må opp for å montere nye, eller: -kan en som midlertidig løsning strekke en kabel fra jordet gods (motor) og "henge" en zinkanode ut i vannet mens båten ligger i bryggeanlegget? -vil det avlaste anodene som allerede er stærkt forkomne? Tanken er at båten ligger i havn bortimot 80% av alle døgnene vår/sommer/høst. Eller er jeg helt på jordet.... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.Juli.2007 Del på Facebook Svart 13.Juli.2007 Det skal fungere rent teoretisk. Jeg ville omgående hatt en sjekk for å finne ut hvorfor anodene forsvinner. Det kan være at du har en lekkstrøm. Jernbåt Hulda gikk på vannet med nye anoder i slutten av mai. Ingen signifikant tæring så langt. Bare som et eksempel. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 13.Juli.2007 Del på Facebook Svart 13.Juli.2007 Det bör funke ja........ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Avsluttet2 Svart 13.Juli.2007 Del på Facebook Svart 13.Juli.2007 Men hvorfor forsvinner anodene? Jeg skiftet anoder etter en sesong (fra april til oktober) og det var alt for tidelig. Nå satser jeg på at anodene holder fra okt. 06 til apr. 08. Det er da snakk om to anoder, en på selve undervannshuset og en på braketten der motoren er festet i akterspeilet. Snakker om utenbordsmotor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.