Sneila Startet 14.Juli.2007 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2007 Vurderer å bytte jolle. Noen erfaringer om hvilken type som egner seg best? 10-11 fot med 9,9 og styrekonsoll. Skal også fungere som slepejolle. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 14.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2007 (redigert) Tjaa. Litt usikker på hva slag jolle du er på utkikk etter, men spørsmålet var kanskje helt generelt. En gummijolle har jo vektfordeler fremfor en jolle av hardplast. Dessuten kan du fortøye jolla inntil moderskipet uten sjenerende dunking mot skrogsiden nattestid. En jolle i glassfiber/hardplast har kanskje bedre sjødyktighet. Alt ettersom hvilket merke du bestemmer deg for. For å gi deg et bedre svar kunne det vært fint om du utdypet dine ønsker. Hva skal du bruke jollen til?? Redigert 14.Juli.2007 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sneila Svart 14.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2007 Ønsker i utgangspunktet en jolle i hardplast, GH, With, Micro fun, osv. Eldstemann på 13 begynner å bli lei steadyen med 4hk. Den må ha gode sjøegenskaper samtidig som den er ok som slepejolle. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 14.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2007 Da blir vel en GH 11 det beste valget tenker jeg, den har bra V bunn så den går bra i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Sneila Svart 14.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2007 Har også hørt fra andre at gh11 er en meget god båt, men den ligger ofte høyere i pris i forhold til with og micro fun. Er kanskje verdt det å gi noen kroner ekstra for å få en god båt. Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 15.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2007 Hastig 360 Veit ikkje om den eigner seg som slepejolle, men er ein fin båt for eldstemann å leike seg + at den er billig i forhald til andre båtar på same storleik og at den (etter mitt syn) er stødig og har gode sjøeigenskapar. I tilfelle du lurer, så ja.... eg har ein sjølv Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Kosmix Svart 15.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2007 Jeg hadde With 320 Dromelille med 9,9 og konsoll en gang i tiden. Den skjærer i med-bølger, og ikke har dyp v-bunn men er den likevel sjøsterk og morsom. Hadde ikke kviet meg for å kjøpe en sånn igjen - for å si det sånn. Terhi Microfun har høyere fribord, er en nyere konstruksjon. Sikkert helt kurant den også, og den stod på drømmelisten min den gangen. Desverre var den i et helt annet prisområde... Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Boywonder Svart 15.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2007 Hastig 360 Kommer den i rosa? Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Hydrox Svart 16.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2007 En GH11 er ikke et dumt valg, som nevnt god i sjøen. De kronene du betaler ekstra for disse båtene får du tilbake ved salg, det gjelder vel i grunn with også. Populære joller begge to. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 16.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2007 Bever 350. "Tøff" design samt at byggekvaliteten er veldig god. En båt med dyp V (GH11) er selvsagt en fordel i bølger. Ulempen er at den er tungdrevet (høyere forbruk) og ikke minst tyngre å få i plan. GH11 er beregnet for kort stamme som, kombinert med V-bunnen, gjør at motoren kommer veldig langt ned i vannet. Øker faren for vannskader. Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 16.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2007 Kommer den i rosa? "Leveres i fargene blå eller blå og hvit" Dessverre Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.