Jump to content

Hvilken jolle er best?

Sneila

Recommended Posts

Tjaa. Litt usikker på hva slag jolle du er på utkikk etter, men spørsmålet var kanskje helt generelt. En gummijolle har jo vektfordeler fremfor en jolle av hardplast. Dessuten kan du fortøye jolla inntil moderskipet uten sjenerende dunking mot skrogsiden nattestid. En jolle i glassfiber/hardplast har kanskje bedre sjødyktighet. Alt ettersom hvilket merke du bestemmer deg for.

For å gi deg et bedre svar kunne det vært fint om du utdypet dine ønsker. Hva skal du bruke jollen til??

Redigert av "Mathilde" (see edit history)

Hastig 360

Veit ikkje om den eigner seg som slepejolle, men er ein fin båt for eldstemann å leike seg + at den er billig i forhald til andre båtar på same storleik og at den (etter mitt syn) er stødig og har gode sjøeigenskapar. :yesnod:

I tilfelle du lurer, så ja.... eg har ein sjølv :wink:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

my_ads.gif

Jeg hadde With 320 Dromelille med 9,9 og konsoll en gang i tiden. Den skjærer i med-bølger, og ikke har dyp v-bunn men er den likevel sjøsterk og morsom. Hadde ikke kviet meg for å kjøpe en sånn igjen - for å si det sånn.

Terhi Microfun har høyere fribord, er en nyere konstruksjon. Sikkert helt kurant den også, og den stod på drømmelisten min den gangen. Desverre var den i et helt annet prisområde...

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

explaining.gif

Bever 350. "Tøff" design samt at byggekvaliteten er veldig god.

En båt med dyp V (GH11) er selvsagt en fordel i bølger. Ulempen er at den er tungdrevet (høyere forbruk) og ikke minst tyngre å få i plan.

GH11 er beregnet for kort stamme som, kombinert med V-bunnen, gjør at motoren kommer veldig langt ned i vannet. Øker faren for vannskader.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...