Bitteliten
MajorAndy skrev for 3 timer siden:Hvad havde du dog gjort for at pådrage dig deres vrede?
Gunga Din skrev for 3 timer siden:Mr Funnel ?
Vi var båt nr 3 i køen. Jeg la meg et sted med god plass før det ble min tur. Ville ikke ligge i veien for annen trafikk. Det var to motorbåter foran meg i køen.
Disse to Najadene, en eldre dansk 390 og en Benny bygd svensk 440 kom først ut i kø etter at vi var på tankbrygga. De surra fælt for de lå midt i trafikkstrømmen.
Vi fylte uten Mr Funnel (OMG ???), men ettersom vi har fyllestuss på teakdekket har jeg alltid vann på dekket før og etter fylling. Jeg tanket mine modige 200 liter så fort pumpa gikk. Så tok jeg opp vannslangen og ble overhøvla av den danske najaden at jeg måtte pelle meg vekk for han ventet!! Det tok 10sek å skylle dekket ... så viste det seg at det ikke var hans tur. Det var den svenske Najaden sin tur ??
Da vi gikk ut gikk jeg rolig ut slik vi alltid gjør i havn, det var mye trafikk på morgene og jeg tok hensyn til andre båter på vei ut/inn og da ble jeg idiotforklart av både kone og mann i den svenske Najad 440en. De lurte på om jeg f... ikke hadde motor. De var svært animerte. Jeg ønsket de fortsatt god ferie ?⛵️☀️
De kjeftet og vinket på andre båter de mente kom i veien for dem også.
Om man har er sånt humør at man må skrike i en havn full av folk kl 9 om morgenen fordi man må vente i dieselkø undres jeg litt.. Men det er kanskje bare jeg som er sånn at jeg koser meg og prøver å være hyggelig mot andre?
Nåvel, vi gikk rolig ut av havna, satte kurs ca nordøst og tok denne feriens korteste strekk hittill på ca 50nm over til Sverige. Inn i en enda trangere havn. Men her er det ikke dieselfylling. Puh... ?
Antakelig holder det med det jeg fikk fylt nå og de 50literne rød EN590 gas oil jeg har ombord til vi kommer hjem ?Vi planlegger litt kortete strekk fremover enn vi har hatt til nå i sommer ?