Jump to content

Hvilken snekke/sjekte?

mavi

Recommended Posts

Jeg har planer om å kjøpe meg ei ny plast snekke/sjekte i løpet av vinteren/våren. (Når jeg får solgt den gamle båten).

Kommer da til og ha ca 50 000 å bruke på ny båt og lurer på om noen kan anbefalle noen båter.

Båten skal primært brukes til fritidsfiske (garn, teiner, stang) så den skal være åpen evt med et lite overbygg helt fremme.

Jeg har planer om å kjøpe meg ei ny plast snekke/sjekte i løpet av vinteren/våren. (Når jeg får solgt den gamle båten).

Kommer da til og ha ca 50 000 å bruke på ny båt og lurer på om noen kan anbefalle noen båter.

Båten skal primært brukes til fritidsfiske (garn, teiner, stang) så den skal være åpen evt med et lite overbygg helt fremme.

Hei, mavi!  :cheers:

Det er vanskelig å anbefale en bestemt båttype, av flere grunner.

For det først er det vel kun du selv som vet hva du forventer / ønsker deg av båten. For det andre, tror jeg heller at spørsmålet må bli "Hva kan jeg få for 50.000,- ?"

Skal du ha deg en brukbar plastsnekke, med en pålitelig dieselmotor, tror jeg ikke du kommer særlig langt med 50k. Da må det bli, enten et oppussingsprosjekt, eller en båt med bensinmotor.

Det bruket du antyder tilsier en eller annen form for sjark / bruksbåt. Du kan får tak i en 22' tresjark m. dieselmotor for 35 - 40.000,- men skal være ekstremt heldig å finne noe i plast!

Var forøvrig i din situasjon i fjor våres, også med den magiske 50.000,- grensen. Shoppet rundt en god del og fant ut at den eneste snekketypen innefor denne prisrammen, var Sjømann22

Det ligger faktisk en rimelig Sjømann for salg på AutoDB, for 45.000,- m. en Yanmar 2QM-15 diesel.

http://www.autodb.no/bat/

Bilde

Forresten, hva slags båt er det du har nå, som skal selges? Er det en brukbar trebåt, så er jeg interessert!  :smash: Skal selge min egen Sjømann til våren og kjøpe meg trebåt!  :smash:

Lykke til!

Walter_S

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Det jeg tenkte var en åpen bruksbåt med en dieselmotor. Er og mulig at det blir et selvbygg, men vet ikke hvor mye dette vil koste (cobra 22 aberet er at den er smal eller diana 26 som igjen er litt stor). Får et overslag i løpet av jan., feb.

Walter_S: Det er nok ingen båt for deg da siden det er en With 400 som du forøvrig kan se på salg siden her.

• 5 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...