Jump to content

Helt Helt off topic

Lotus

Recommended Posts

Hei.

Jeg lurer på dette med lappeteknikk. Jeg har tenkt å kjøpe diverse stoffbiter, kutte de opp i bitte små biter og så sy dem sammen igjen. I USA kaller de dette for Quilting. Det er jo så mange som kan så mye om så mangt her, så hvorfor ikke utnytte muligheten?

Jeg har merket emnet med OFF TOPIC så da er det helt greit.

Spøkt til side. Er det helt greit å spørre om det meste bare man merker det off topic? Selv synes jeg det ikke er så greit og jeg burde heller stilt spørsmålet mitt på Norsk Quilteforum.

Mer interessant er det hva flertallet synes. Enda mer interessant er det hva Ingar synes.

Hva synes andre her?

Greit?

Ikke greit?

Spiller ingen rolle?

Kommer an på hvem som spør?

Lotus

Jeg mener at så lenge dette er et moderert forum bør man kunne ha med off topic. Det er opp til moderator å slette innlegg de mener ikke hører hjemme her, også er det jo opp til hver enkelt om man vil lese ting som er merket meg off topic eller ikke.

Det har også vært foreslått her å ha et eget "område" for off topic  - hvilket en del andre forum har. Jeg synes dette er en god idé.

/Christer

Hei.

Jeg lurer på dette med lappeteknikk. Jeg har tenkt å kjøpe diverse stoffbiter, kutte de opp i bitte små biter og så sy dem sammen igjen. I USA kaller de dette for Quilting. Det er jo så mange som kan så mye om så mangt her, så hvorfor ikke utnytte muligheten?

Jeg har merket emnet med OFF TOPIC så da er det helt greit.

Spøkt til side. Er det helt greit å spørre om det meste bare man merker det off topic? Selv synes jeg det ikke er så greit og jeg burde heller stilt spørsmålet mitt på Norsk Quilteforum.

Mer interessant er det hva flertallet synes. Enda mer interessant er det hva Ingar synes.

Hva synes andre her?

Greit?

Ikke greit?

Spiller ingen rolle?

Kommer an på hvem som spør?

Lotus

For å si det på en annen måte: Synes det kommer an på mengden, og neste spm blir vel da hvor stor mengde? I reglene står det: Utgangspunktet er at innleggene er relatert til båt og båtliv, men en og annen "off-topic" post, humor etc går fint.

Jeg opplever ikke at "mengden" overskrides idag. Et annet spm er hva som er off topic. Er det off topic å diskutere  quilting hvis du skal lage noe til båten? Er det off topic å diskutere kameraer hvis man skal ha det til å ta bilder med mens man er på sjøen ?

Er dette et problem idag ?

Jeg ser ikke problemet med at der kommer et innlegg der ikke har med båt å gjøre. Der er jo stor ekspertise ute blant vel 2000 medlemmer, så der jo gode muligheter for hjelp på mange områder.

Forslag: Skriv tydelig i overskriften til tråden at det ikke handler om båt, så kan de som ikke vil læse den aktuelle tråd enkelt hoppe over.

Det er nu min mening, men samken er jo som baken,,,,,,,,,,,,,,,,

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Ser det ikke som noe problem dersom mengden på 'off-topics' er så begrenset som nå. Men når blir det for mye :sleep:   Her må vi alle være edru og begrense oss. Hvis ikke må admin gripe inn. Helt greit å diskutere kamera og slike ting som vi gjerne bruker i båtsammenheng, og også røyking av fisk, men bil og mc er vel noe på siden. Jeg synes også det er en viss forskjell på om en av oss har et bilproblem, eller om det er et generelt spørsmål om hvilken bil jeg bør kjøpe. Når det gjelder å løse problemer for hverandre, så kan vi vel strekke oss litt lenger, selv om det ikke er båt det gjelder. 'Off-topics' i så beskjedent omfang som i dag, gjør ikke meg noe.

MEN VI MÅ VÆRE VARSOMME :sleep:

Hvorfor lappe et teppe når man kan kjøpe en helt ett sier nå jeg  :sleep:

Men off topic er ok syntes jeg så lenge det har noen link til båt.  Digitalkameraer, osv som er mye besvart er vel et redskap vi bruker masse både i båten og her på siden.

Men som sagt så kan vi vel trø litt varsomt. Har ingen problem med det som er kommet frem som off topic hitill

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Litt off-topic må vi kunne tåle. Synes ikke det er mye av det her, slik at dette nivået er etter min mening helt greit, og gjør forumet levende. Det finnes masse kompetanse på dette forumet, som i begrenset omfang må kunne benyttes til litt andre områder enn bare båt, selv om det ikke skal stå på kreativiteten når det gjelder å relatere det til båt og båtliv.

Hilsen Ludde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...