Jump to content

Turbo AQAD 41 ?

deep diver

Recommended Posts

Jeg byttet pakning på turbo på en AQAD 41 idag. På toppen av turbo kommer det inn 2 slanger, 1 fra termostathus og 1 fra ekspansjonstank. Er det noen som kan forklare meg virkemåte/formål til disse slangene?

Jeg prøvde å blåse gjennom slange til ekspansjonstank men denne virket tett, er det en enveisventil her?

dsc00062.jpg

Bildet er tatt av den andre motoren som jeg skal bytte pakning på imorgen :smiley:

er det en enveisventil her?

Eg tviler på at det er noen enveisventil på den slangen, Slangen er vel der for at det ikkje skal samle seg luft i systemet og da skulle det ikkje vere behov for noe ventil. Slangen kjem jo inn på toppen av tanken og her skal komme vatn i retur fra turboen. Slangen eller nippelen på turboen er nok sikkert tett da. Det andre røret er eg litt usikker på, men tror det er eit lufterør det også.

Turboen har nok kjøling selv om desse røra er tette, men det kan oppstå luftlommer i systemet og da har du ikkje god kjøling.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...