Rune Braadland Startet 19.Juli.2007 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2007 Refleksen i båten min varmer som bare det, men har to problemer. 1. Den soter mye. Dvs at dekket på båten er skikkelig svart etter en kveld med fyr i peisen. 2. Ovnen lager MYE lyd, boffer og harker. Dette forsvinner hvis jeg vipper opp plata på toppen av ovnen så jeg får mer trekk, men det skal vel ikke være nødvendig? Treger tips og erfaringer fra dere som har mer peiling enn meg! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 19.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2007 (redigert) Hvor er pipa plassert i forholdt til kabintak osv.. Vet at man kan få nedslag i pipa hvis den er mye lavere enn kabintak, hvis disse er nær hverandre. Riktig plassering/installasjon kan de leses om her Refleks olieovne Er nok denne du bør lese muligens Redigert 19.Juli.2007 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 19.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2007 Du har for lite trekk! Monter en liten PC-vifte på innsuget til ovnen. Eller som Bastard sier, lengre rør! Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 19.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2007 Vil nok tro at en rengjøring av brenneren kan være på sin plass. Der er en del luftdyser som kan være sotet igjen og der gir igjen for lite luft og dermed soting. På min Glembring (tilsvarende som Refleks) er det viktig å kjøre på absolutt minimum effekt de første 6-7 minuttene (til flammen løfter seg til øverste del av brenneren) før en gir på med mer olje. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Rune Braadland Svart 21.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2007 Pipa stikker godt over taket på båten, så den er mer enn lang nok. Inni båten er det god plass rundt ovnen, så da regner jeg med den skal få nok luft uten ekstra vifte. Regner derfor med at en rengjøring er på sin plass! Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.