Kvartsli Startet 20.Juli.2007 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2007 Er det noen som har kan hjelpe meg med disse to motorene? Begge er helt nye. Skal kjøpe meg en av de men synes Optimaxen er for dyr. Er forgassermotoren en BRA motor. Hvor stort merforbruk er det i gjennom snitt på denne? Driftssikkerhet disse to i mellom og vedlikeholdskostnader. Takker for svar! Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 20.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2007 (redigert) Hei, kjenner ikke så godt til 75 HK forgassermotoren, men du kan lese vedlagte test som viser forbruk ,fart , etc: http://www.batmagasinet.no/baatweb/bm.nsf/...d7?OpenDocument Velkommen til BP forresten. Redigert 20.Juli.2007 av chagall (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kvartsli Svart 20.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2007 Takk for svaret, Chagall! Her var egentlig svarene på alle mine spørsmål (også de som måtte komme etterhver ser det ut som). Må si at jeg ble overrasket over forskjellen i forbruk på disse to motorene. Selv om de yter omtrent likt i alle prestasjoner, KNUSER jo Optimaxen all motstand når det gjelder forbruk. Er i ferd med å investere i båt nå, så jeg vet ikke nøyaktig hvor mange timer den blir brukt pr år, men det skal ikke mange hundre timene til før prisforskjellen er spist opp i økte bensinutgifter. Takker atter en gang! Sitér dette innlegget Link to post
Puma 420 Svart 20.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2007 Et annet moment er vel andrehåndsverdien ved eventuelt salg. Såvidt jeg vet står vel optimaxen litt høyere i kurs:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.