ola_dunk Startet 20.Juli.2007 Del på Facebook Startet 20.Juli.2007 Finnes det klar farge av drevspray? Ønsker å beholde den svarte lakken på drevet :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 20.Juli.2007 Del på Facebook Svart 20.Juli.2007 (redigert) Ja men den er ikke verdt 5 øre. Jeg syns hvertfall det er bedre å ha et helt svart-sprayet drev enn å skrape groe og skjell på høsten. Forøvrig så har Hempel og Shipshape blank spray. Hempel har også Volvo-grå og og svart (som jeg brukte på mitt Mercruiser drev). Redigert 20.Juli.2007 av diax (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 20.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2007 Jeg har Mercruiser drev.....så der finnes sort........drevet mitt ser nytt ut og det er synd å måtte grise det til med drevspray. hva med gres/fett ? Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 21.Juli.2007 Del på Facebook Svart 21.Juli.2007 Tenke som og fikk tak i transparant drev-spray, men problemet er at den bare er transparant på land. I sjøen blir den melkehvit. I tillegg er den lite effektiv. Bruk heller sort drev-spray Sitér dette innlegget Link to post
borref Svart 21.Juli.2007 Del på Facebook Svart 21.Juli.2007 Jeg har Mercruiser drev.....så der finnes sort........drevet mitt ser nytt ut og det er synd å måtte grise det til med drevspray. Prøv en sesong (på Østlandet) uten og du kommer garantert ikke tl å bekymre deg for fargenyansen i drevspray'en året etter. Gjør du da en skikkelig jobb med å skrape av ruer og tilhørende "tomter" må du nok kikke over vannlinjen for å se hvilken farge drevet har/hadde. Jeg bruker sort lurium på sprayboks fra International (prop-o-drev). Dette fungerer relativt bra om man er nøye med påføringen (bruk en hel boks). Ta gjerne av all zink og tape alt som ikke skal sprayes (slanger, belg, trim sylindere etc.). Propellen behandler jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 22.Juli.2007 Del på Facebook Svart 22.Juli.2007 Jeg har Mercruiser drev.....så der finnes sort........drevet mitt ser nytt ut og det er synd å måtte grise det til med drevspray.hva med gres/fett ? Det er mer synd å måtte slipe ned drevet til høsten. Orginal svart Mercruiser lakk får du jo kjøpt de fleste steder. Forige eier av båten min hadde ikke brukt noe drevspray før, og det var grodd overalt. Det var en grusomt kjedelig jobb å fjerne dette! Jeg skrubbet med saltsyre, og det var ikke noe nedblandet greier. Likevel satt det igjen ringer eller skjellene. Jeg var nødt til å lett slipe over drevet. Sprayet over med svart Mercruiser orginallakk, og deretter svart Hempel drevspray. Drevspray kan du jo bare vaske av hvis du har lyst til å gnikke på den sorte lakken. Men jeg skjønner ikke helt hensikten. Drevet er jo under vann. Det må jo være mye bedre å ha et svartsprayet drev som er rent, enn et svartlakkert drev som KUN er pent første to ukene på sjøen. Til høsten når du tar opp båten kommer du til å angre. Jeg har 2 kompiser og 1 svigerfar som har samme problemet nå. De hadde nye drev og lakket med blank spray. Det blir ikke blank spray neste år for i si det sånn. Pga groe på drevet mistet de alt fra 6 til 10 knop. For å ikke snakke om belger og slanger som det gror på! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.