Jump to content

Peninsular forhandler i bergen

xpen

Recommended Posts

quote name='xpen' post='411435' date='21.07.07 13:39']Hei!

Finnes det Peninsular forhandler i Bergen?? Trenger er rele til gølderen på diesel-motoren!!

På forhånd takk!!

Er ikke dette det samme releet som sitter på alle USA GM? Det er forskjell på releene til 6.2L, 6.5L og Duramax. Ellers skulle ikke dette være noe problem.

Finn ut hvilken av de tre typene du har, snakk med en GM-forhandler, eller ta kontakt med f.eks. Aarnes i Sarpsborg (www.aarnes.no). Jeg tror de har disse releene på lager.

Der er dette som er så bra med disse motorene, bildeler finnes 'over alt'.

Redigert av Hulda (see edit history)
For å være sikker på at du får riktige deler kan du jo ta kontakt med Vestvik hos DP service i Haugesund.

Interessant lesing på hjemmesidene. Det ser ikke ut til at Peninsular har gått lenger enn 6,5 literen for marinisering. Hulda kjører det gamle releet til 6.2L, har fungert utmerket siden installasjonen i 1999. Slo hull i plastikken på reletoppen under en trang montering, tettet hullet med silicone og det fungerer like fint, robuste saker.

For spesielt interesserte kan nevnes at enkelte 'spesialdeler' som er 'designet for marint bruk' hevder onde tunger er det samme som man finner i bil. Prisen er naturligvis vesentlig lavere på landjorden.

Kunne bare ikke dy meg. Dog, det er viktig å få riktige deler ved første forsøk. Ser man motoren bakfra og forover, mener jeg at man finner motornummeret å venstre side bak på blokka, bak kanten på topplokket. Sender du inn et bilde av releet, vil ingen delepusher ta feil.

Når det har vært ting jeg har trengt til min GM 6,5L D i Bergen, har jeg gått innom Riple Auto. Når det gjelder releet du trenger, har jeg kuttet ut dette og gått for en manuell løsning istedet. Fungerer veldig fint for meg ihvertfall.

Firma en også kan prøve å bruke er wic.no ,DP Service i Haugesund. KD trading kan også være en mulig forhandler, for ikke å snakke om CI Service som ligger på minde alle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...