lassal Startet 22.Juli.2007 Del på Facebook Startet 22.Juli.2007 Hei, På min nye båt har jeg (desverre) bare mulighet til å suge opp septiken på tømmestasjoner. Jeg liker overhodet ikke denne løsningen fordi jeg ikke finner en eneste stasjon i Oslofjorden. Den eneste jeg vet om er Son og Padda. Har lest at det skal ligge en flytestasjon i Sandspollen, men den har jeg letet etter og ikke funnet. Om noen vet om hvor det er slike stasjoner hadde jeg vært takknemlig for tips. Er så kjedelig å være flere timer unna nærmeste tømmestasjon og dossen er potte full! Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 22.Juli.2007 Del på Facebook Svart 22.Juli.2007 I Oslo har man ihvertfall følgende: Frognerkilen Bestumkilen Hovedøya Paddehavet Det skal også være det følgende steder: Horten Gjestehavn Løvøya Gjestehavn (Borre Kommune) Fyllingen Båthavn (Horten Motorbåtforening) Åsgårdstrand Holmestrand Larvik Nevlunghavn Stavern osv.. I følge denne siden: http://www.den-norske-turguiden.com/nor/marina/vestfold.htm Sitér dette innlegget Link to post
mami Svart 22.Juli.2007 Del på Facebook Svart 22.Juli.2007 I Leangbukta og Vollen i Asker er det også tømming med slange (har prøvd begge) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 22.Juli.2007 Del på Facebook Svart 22.Juli.2007 Du har fått noen henvisninger. Et ting jeg undres litt over er at Doral Prestancia 2007 mod B ikke har mulighet for å lense septiktankene via utløpsventiler mot sjø. Vil det være teknisk mulig å lage skroggjennomføring og tilkobling til septiktanken, eller ligger septiktanken slik til at dette ikke lar seg gjøre? Hva sier importøren av båten om ettermontering. Det kan ikke bli lett å seile på svenskekysten og være avhengig av lensestasjoner. Det er en i Strømstad - men så vet jeg ikke om så mange i Bohuslen. Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 22.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2007 Takk for tipsene. Stedene skal undersøkes! Jeg ble også skuffet da jeg fant ut at jeg ikke kunne tømme det rett ut på sjøen. Jeg hadde muligheten til å suge opp eller slippe ut på sjøen med Monticelloen min fra 2006. Jeg har imidlertid sendt "doraleier" her på forumet en IM for jeg ser at han har ettermontert utslipp på sjøen i sin Monticello. Jeg tror jeg skal undersøke å se om jeg kan få ettermontert dette for det er helt håpløst å være avhengig av en tømmestasjon hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 22.Juli.2007 Del på Facebook Svart 22.Juli.2007 Gjesthavna i Holmsbu har vakumavsug Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Lars H. Svart 24.Juli.2007 Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 Det kan ikke bli lett å seile på svenskekysten og være avhengig av lensestasjoner. Det er en i Strømstad - men så vet jeg ikke om så mange i Bohuslen. Ja, - der sier du noe. Etter hva GÖTEBORGS-POSTEN skriver tirsdag 24. juli i år, finnes det kun 5, FEM(!) stasjoner for tømming av septik på Bohuslänkysten! Og den i Uddevalla ble kun brukt 10 ganger sist år! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.