roaldbj Startet 22.Juli.2007 Link til dette innlegget Startet 22.Juli.2007 I denne artikkelen fra redningsselskapet http://www.redningsselskapet.no/page?id=157&key=39346 fortelles det: Fjernstyringen til ankervinsjen virket ikke. Den fastmonterte ”start”-bryteren” virket, men ikke ”stopp”-bryteren. Dermed trakk vinsjen en to år gammel Skibsplast under vann på øya Mølen sør for Hurumlandet Håper at alle har justert sluringen på vinsjen sin slik at vinsjen ikke skal kunne trekke båten under vann. Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 22.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2007 (redigert) Jeg er ikke kjent med at jeg kan justere noe vedr. sluring på min Lofrans Kobra 1000W vinsj? Er det bare noe jeg ikke har fått med meg, eller er ikke slik justering mulig på alle typer? Uansett - jeg har en "hovedstrømsbryter" til vinsjen alene - lett tilgjengelig for alle og enhver. Det bør vel gjøre noe av samme nytten om man rekker frem til den i tide. Men ikke for det - denne strømbryteren stopper kun strømmen til reléet, så om selve dette skulle "henge seg opp" så vil vel 101 være ute også for meg. Jo, gir grunn til noe etertanke akkurat denne episoden.... R. Redigert 22.Juli.2007 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 22.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2007 Og derfor har jeg en hovedstrømsbryter, helt korrekt etter koblingsskjema lett tilgjengelig ved det faste panelet til vinsjen. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 22.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2007 Utrolig historie, kan nesten ikke skjønne at det er mulig, men Skipsplasten er vel så pass lav akter at det ikke skal så veldig mye til før den begynner å ta inn vann. Dette må vel først og fremst være et problem på mindre båter med lavt akterspeil. Er ikke så bekymret for egen del. Det meste ryker vel før 1000 W`eren trekker 4,5 tonn ned . Bavaria har jo også veldig høy klaring til vannlinje som vel er noe av årsaken til at de er godkjent i kategori B. Justering av sluringen hører med til det vanlige vedlikeholdet det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.