M/S Bastard Startet 6.Januar.2004 Del på Facebook Startet 6.Januar.2004 Prosjektet mitt er snart hjemme i Holmestrand og da begynner jeg arbeidet på båten. Noe jeg gjerne vil ha til den er et navneskilt i tre. Er det noen her som vet hvor man kan få tak i slikt.(fabrikkfreset eller noe) Er det noen som driver med treskjæring her på båtplassen? Jeg er ikke stødig på treskjæring sjøl Skal også utlyse en navne konkuranse snart, med premie selvfølgelig Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Januar.2004 Del på Facebook Svart 6.Januar.2004 Prøv disse http://www.stiger.as/ jeg har ikke vært i kontakt med dem selv - bare funnet dem på internett / :diving Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 6.Januar.2004 Del på Facebook Svart 6.Januar.2004 Det er en fyr i Drøbak som driver med dette på heltid. Han holder til i et lite hus rett på bortsiden av akvariet. Har bare sett noen av tingene hans på utsiden - ser OK ut. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2004 Det er en fyr i Drøbak som driver med dette på heltid. Han holder til i et lite hus rett på bortsiden av akvariet. Har bare sett noen av tingene hans på utsiden - ser OK ut. Har du noe navn eller tlf.nummer på karen? Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 6.Januar.2004 Del på Facebook Svart 6.Januar.2004 Har du noe navn eller tlf.nummer på karen? Nei, men hvis du ringer Tom Kristiansen på turistkontoret i Drøbak - 64935087 - får du sikkert svar. Han holder til rett rundt hjørnet. Du kan maile ham også: tom.kristiansen@fdhs.no "Snekkerhuset" er den lille klossen rett på sørsida av akvariet, som er den store klossen ut mot sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 6.Januar.2004 Del på Facebook Svart 6.Januar.2004 Du har kanskje en bekjent som er i besittelse av en overfres, og som kan bruke den. Det er utrolig hva en da kan få til selv. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2004 Du har kanskje en bekjent som er i besittelse av en overfres, og som kan bruke den. Det er utrolig hva en da kan få til selv. Det var en god ide Hadde ikke tenkt så langt jeg da. Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 6.Januar.2004 Del på Facebook Svart 6.Januar.2004 Ellers er det et lite snekkerverksted mellom Adal og Undrumsdal som sikkert gjør jobben. Har brukt de selv til et annet prosjekt jeg hadde. Grei pris var det og. Er jo ikke så langt unna deg... Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 6.Januar.2004 Del på Facebook Svart 6.Januar.2004 Her har Du et par plasser hvor Du kan få tak i: http://www.trebaatbyggeri.no/ og: http://www.reklameringen.no/katalog/detalj...lj.asp?vare=547 Og her: http://flode.dataguard.no/customers/34/lowrez.asp Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 6.Januar.2004 Del på Facebook Svart 6.Januar.2004 www.tra-mar.no der er det mye utstyr med ok priser . PS: Takk for handelen [glow=red,2,300] Hilsen Tine II [/glow] Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
giver Svart 7.Januar.2004 Del på Facebook Svart 7.Januar.2004 Hei Jeg fikk lagd mine hos Asker Produkter. Dette er en vernet arbeidsplass, men gjør billig og 1.klasses arbeid. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 7.Januar.2004 Del på Facebook Svart 7.Januar.2004 Vernet arbeidsplass?Sånne står mitt hjerte nær så jeg ringer dit. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 7.Januar.2004 Del på Facebook Svart 7.Januar.2004 finnes det någon bok eller hemside på internett der man kan se exempel på olika navnskilter til båter ? namnbräder i tre! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
M/S Bastard Svart 7.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Januar.2004 Her kan man få veldig mye fint til en svært gunstig pris.(vernet bedrift) http://www.tpro.no/tpro/?cache=m2p78m9ct8k717vx72k6 Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Januar.2004 finnes det någon bok eller hemside på internett der man kan se exempel på olika navnskilter til båter ? namnbräder i tre! Her er det vi leter etter tenker jeg http://www.skiltspesialisten.no/skilt-15-tre.htm Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 7.Januar.2004 Del på Facebook Svart 7.Januar.2004 finnes det någon bok eller hemside på internett der man kan se exempel på olika navnskilter til båter ? namnbräder i tre! Hei Gunga Din - og Bastard30000!Prøv den Svenske Krysserklubben på: http://www.sxk.se/ Klikk på linken "Til Båtmarknaden nr 03 - 10 " - helt nederst på siden har du denne: NAMNBRÄDOR Omsorgsfullt hantverk (ej frästa) Prisex: SABINE 1600 kr./par. E-post: li.gosta@telia.com Tel/fax: 08-51230213. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
M/S Bastard Svart 7.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Januar.2004 Heisann! Ser ut til at fjellform får oppdraget for min del! 600,- pr.stk + moms. Dette er utført i mahogni eller eik. Ferdig malt og behandlet. Pris litt avhengig av tekst selvfølgelig. Men det kan jo fremdeles dukke opp andre også. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 7.Januar.2004 Del på Facebook Svart 7.Januar.2004 Hvis du har litt tid til rådighet, kan en mulighet være å kjøpe selve skiltet fra f.eks. Maritim, og så får du noen til å skjære ut bokstavene for deg. En kamerat med overfres har vært nevnt. Da kommer du sikkert rimeligere unna enn hvis du kjøper hele pakka ferdig fra noen som driver med dette. Et tips kan være å oppsøke håndtverksmiljøer - utstillinger, messer, o.l. Der har jeg ofte sett veldig fine skilt beregnet på hytter o.l. Jobben med å skjære ut er jo den samme, uansett hva skiltet skal brukes til. Spesielt på ei messe så jeg et skilt som virkelig fikk tennene til å løpe i vann, tenkte båt med en gang. Stiller du på ei slik messe med selve treverket, går det ann å fiske litt og høre hva de skal ha for å skjære ut bokstavene, evt. komplett pakke. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Januar.2004 Jeg kunne gjort en del sjøl også, men drev mye med finsnekring før og ble litt lei. (møbelsnekring) Så derfor setter jeg dette bort. Har mer enn nok med innredning av båten. Men som jeg nevnte over kan det dukke opp flere som kan ta seg av dette. Pris er jo litt avgjørende. Men har god tid enda Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 8.Januar.2004 Del på Facebook Svart 8.Januar.2004 Takk Walter, Bastard mfl Jag har alleredan en fin treskilt som skall hängas upp på akterspegeln, som en kompis gjort till mig! ( I mahogny ca 1200*300mm, med guldbokstäver, o lakkad , kjflott!) Men jag er litt intresserad o göra mig en til, sen har jag oxo tenkt jag skall göra mig en liten säg 300*200, med en liten tamp i var ende som jag henger i mantåget när vi ligger i havn, der man kan klistre opp alle dessa 'havnavgift betald' kvittona!!! Nu er vel akk ikke desse grejjerna de som har den störste prioriteringen på listan Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
M/S Bastard Svart 8.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2004 Her er bilde av det skiltet jeg gjerne vil ha.(elinda) Tunis skiltet er det jeg har fått pris på nå. 400,- pr.stk (Trøgstad produksjon) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 8.Januar.2004 Del på Facebook Svart 8.Januar.2004 Her er bilde av det skiltet jeg gjerne vil ha.(elinda) Tunis skiltet er det jeg har fått pris på nå. 400,- pr.stk (Trøgstad produksjon) Hej Bastard! det låter billigt! En sak som du måste tenka på er var skilten skall plasseras, i mitt fall så mallade vi av aktern, för den er lite rundad, sedan fikk skilten byggas opp med lamellimmad mahogny, innan treskskjäringen begynnte! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
M/S Bastard Svart 8.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2004 Hej Bastard! det låter billigt! En sak som du måste tenka på er var skilten skall plasseras, i mitt fall så mallade vi av aktern, för den er lite rundad, sedan fikk skilten byggas opp med lamellimmad mahogny, innan treskskjäringen begynnte! Det blir antagligvis et skilt på hver side av overbygget. Eventuelt ett skilt i fronten på overbygget. Har ikke bestemt meg enda Prisen er det ikke noe og si på. Trøgstad produksjon er en vernet bedrift, derav prisen Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 8.Januar.2004 Del på Facebook Svart 8.Januar.2004 Her er bilde av det skiltet jeg gjerne vil ha.(elinda) Tunis skiltet er det jeg har fått pris på nå. 400,- pr.stk (Trøgstad produksjon) Du har bra smak. Elinda-skiltet er samme som jeg har på Sjømannen . Forøvrig er dette samme malen som Maritim selger råvaren til, dvs ferdig skilt uten bokstaver. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 8.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2004 Du har bra smak. Elinda-skiltet er samme som jeg har på Sjømannen . Forøvrig er dette samme malen som Maritim selger råvaren til, dvs ferdig skilt uten bokstaver. Heisannn! Hvet du hvor stor størrelsen (HxB) på bokstavene er og hvor mange det evt.er plass til.(cirka) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.