Jump to content

eksoslekkasje Volvo B20 145 hk


VO20

Recommended Posts

Hei "der ute" Jeg er interesert i å få noen gode råd mht en exoslekasje i en volvo b 20 145 hk motor, jeg har fått er lekk i blokka, overgangen til eksosmanifoilen, på fjerde sylinder. Jeg lurte på om noen vet om ett eller annet stoff som kan brukes til tetting/oppbygging av dette. motoren sitter i en Draco 2000 1984 modell, slik at det er rimelig trangt å komme til. Jeg ønsker jo å foreta repen uten å ta ut motoren

håper at noen har vært borti dette tidligere.

hilsen Jan W fra Kristiansand

Link to post

Hei Jan.

 

Lekk ved eskosmanifoilden ervel stort sett at pakning er blåst ut?, tviler desverre på at det finnes en eklere vei enn å bytte manifoildpakning. Det er både høy temp + litt trykk der...

 

Men du skriver 145 hk B20? er ikke AQ145 basert på B23 motorene da?

 

Lykke til!

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post

AQ145 har vel omkring 130 hk og B23 motor. AQ140 har 125 hk og B21 motor. i følge min hukommelse.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Mener det er flere linker her om problemet med lekasje på 4.sylinder. Det er dette som gjorde at jeg byttet raiser på min Mercriuser..

Jeg tror nok at hvis du skal ha denne båten i en stund bør sjekke hva raiseren (manifoilen) koster. Men Jorg-1 er nok den beste doktoren av oss her !

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...