M/S Bastard Startet 7.Januar.2004 Link til dette innlegget Startet 7.Januar.2004 Tenkte og lage en konkuranse på dette da Den fungerer på følgende måte: Medlemmene på baatplassen.no legger inn forslag på navn, og etter en stund lager jeg en 10 på topp liste med de beste forslagene. Kan jo hende det blir en 20 topp liste også, men det kommer jo an på kreativiteten og hvor mange som legger inn forslag. Jeg setter altså opp en poll da med de beste 10 (eller 20) forslagene. Det navnet(navngiver) som vinner pollen blir sevfølgelig premiert! Konkuransen vil foregå over noen uker! Var dette greit forklart? Båten det dreier seg om er en trebåt som jeg skal sette i stand nå snart. Bilder kan etterhvert ses på min hjemmeside, det ligger noen ute nå. Og det skal selvfølgelig følges opp med flere bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 7.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2004 Hvis båten er kjøpt kontant, kan den kanskje kalles Gjeldfrid Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 7.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2004 Fikk ikke opp hjemmesiden din - for stor trafikk. Mange fra baatplassen som har vært innom for å hente inspirasjon? Bare et forslag: For å unngå at inspirerte sjeler møter det samme som meg - kunne det vært en ide og enten lagt inn båten med noen bilder i erfaringsdatabasen, alternativt og postet et bilde eller to i det første innlegget ditt i denne tråden? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.Januar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2004 Fikk ikke opp hjemmesiden din - for stor trafikk. Mange fra baatplassen som har vært innom for å hente inspirasjon? Bare et forslag: For å unngå at inspirerte sjeler møter det samme som meg - kunne det vært en ide og enten lagt inn båten med noen bilder i erfaringsdatabasen, alternativt og postet et bilde eller to i det første innlegget ditt i denne tråden? Ja. må nok gjøre det tenker jeg. Det kommer litt senere i kveld Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 7.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2004 Ser at du legger mye energi i å få en fin trebåt. Det må vel karakteriseres som Veldig Slitsom Opp Pussing = VSOP ?? Eller; Tre-Spirit Siden jeg kan annet enn å tenke på sprit og du åpnenbart er flink med trearbeider, kan du kanskje la navnet henspeile på eieren "Cand. Tre" Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 7.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2004 Støtter meg til BEG: V.S.O.P. Men kanske jeg kommer på noe når jeg ser bilderne. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
jada Svart 7.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2004 "Cand. Tre"Det må i alle fall ikke bli den norske varianten "Kan.tre" Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 7.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2004 Bastard må jo være det riktitge navnet vel? ( har ikke sett bilde av båten enda da men) Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
M/S Bastard Svart 8.Januar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2004 Bilder av båten kommer, men det er snakk om en tre sjark/snekke på 28 fot. Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 8.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2004 Hva med "TREFLIS"?.......Eller "WOODSTOCK"? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 8.Januar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2004 Her er bilde av båten slik den så ut før i tia. Overbygget blir nå bygd på nytt med noen modifikasjoner. Blant annet vil jeg ha skråstilte ruter foran (sjark) for og unngå en del gjennskinn i rutene. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 8.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2004 Hei Bastard, Båten er laget av tre, og den skal vel bli ganske fin når den er ferdig. Hvorfor ikke kalle den "Trefina"? Eventuelt kan du jo bli så avansert at du velger en fransk variant: "Tresfine"? mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Batdilla Svart 8.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2004 Fjølfrid? Plankekjøring? Porifera? (Fra marinebiologien - dette er navnet på en marine evertebrat) Woddy Galleon? Vannbjørg? Ølvar? Fjølhild? Sjargrete? Bøddvar? Myearbeid? Da jeg gjorde research for disse navneforslagene, dumpet jeg tilfeldigvis over en side med mye artig. En samling hvor navnet henger sammen med yrket til personen. Les og le: Artige personnavn. Sitér dette innlegget Link to post
Guest jko Svart 8.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2004 Hvis båten er kjøpt kontant, kan den kanskje kalles Gjeldfrid Dette navnet har min båt bare at det skrives på følgende måte Gjeld-Frid II eneren fins ikke lengere. Men bevares alle kaller båten sin hva de vil. Min er en 22 fots maogny cruiser Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 8.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2004 Jeg ville aldri hatt et navn på båten min som andre hadde funnet på. Båtnavn er noe personlig, noe spesielt som familien eller eieren legger en ørliten bit av sjela si i. Et navn plukket ut av en A4 liste over tilfeldige forslag fra tilfeldige mennesker i en konkurranse, er sikkert lettvindt, men navnet er jo ikke ditt. La heller brukerene av båten være litt kreative og bli enige om at så og så skal båten hete. Dette er vårt navn. Det ble påfunnet av oss og har følgende historie: Jo du skjønner vi strevde litt, men en dag da mor....... ...... og så ble båten hetende dette. Jøss! Ja da skjønner jeg hvorfor. Vanlig navn, uvanlig navn, morsomt navn, merkelig navn..... ikke viktig i det hele tatt. Hva som er viktig er at det er DERES navn. Alternativet: Nei vi hadde egentlig ikke peiling og gadd ikke forsøke, så vi bare valgte et navn noen andre foreslo for oss...... Tenker: (oi for noen teitinger) Sier: Ja det var jo et fint navn.... Uansett, kall båtek for Klara. Eller Kari. Eller kari Trestakk. Definitivt Kari Trestakk. Det MÅ du like. Lotus (synes du jeg erter deg veldig nå, så er det helt korrekt ) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 8.Januar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2004 Kanskje jeg døper den for Lotus Ertus! Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 8.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2004 Hva med sj.ARKEN?? Eller kanskje Aurora II Med den omfattende hobbyen du har forann deg, skjønner jeg godt at du ikke har tid til å finne på navn selv Lykke til med prosjekt og navnevalg. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Birchwood 320 Svart 8.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2004 Hvor flink er du med tre båter da..?? Kanskje et alternativ bli Deep C. Det heter min båt , men den er av plast da Deep Sea altså Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
M/S Bastard Svart 8.Januar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2004 Det strømmer på med gode forslag nå, og det er bra. Hadde dette vært en båt jeg skulle hatt for evig (3-4år) så hadde jeg vel finni på et navn sjøl. Men dette ble litt panikk kjøp da jeg var uten båt et par dager Så da kan jeg overlate navn valg til andre. Tror ikke dette blir den helt store båten for min del. SKAL ha skøyte jeg når jeg får litt mere penger Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 8.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2004 - PAN-IKK - PA-NI-KK - PA-NI-C - PA-NI-SK - DESPERADA (det var du da du kjøpte båten ) skal egentlig være med o på slutten (isteden for a) men båtnavn skal helst inneholde a'er! - KjøptUsett - QUINDICI MILLE = Femtentusen - FRATTANTA = Midlertidig løsning - MezzoForte = passe tempo - TRAMONTA = som betyr solnedgang i motsetning til AURORA som betyr (rød)soloppgang Lykke til! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Sebaldus Svart 8.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2004 Enn-Så-Lenge? Et veldig bra båtnavn jeg så engang var Never Again II Sitér dette innlegget Link to post
Eppa Svart 8.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2004 Må bare få si at jeg ikke fantasi til å komme på båtnavn. Har hatt min båt siden 1990 og den omtales fortsatt bare som "båten". "Jeg tar en tur i båten", "jeg går og jobber i båten" osv. Hva omtaler dere båten deres med? Båtnavnet eller hva? Ellers må jeg berømme baatplassens medlemmer igjen. Mange av dere har en kreativitet som jeg svært gjerne skulle hatt litt mer av. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 8.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2004 Kanskje jeg døper den for Lotus Ertus! => Lensedilla! Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 9.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2004 Men dette ble litt panikk kjøp da jeg var uten båt et par dager Hva med IMPULS? Eller litt mer internasjonalt: IMPULSE Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 9.Januar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2004 - PAN-IKK - PA-NI-KK - PA-NI-C - PA-NI-SK - DESPERADA (det var du da du kjøpte båten ) skal egentlig være med o på slutten (isteden for a) men båtnavn skal helst inneholde a'er! - KjøptUsett - QUINDICI MILLE = Femtentusen Det var nå bare 10 000 da - FRATTANTA = Midlertidig løsning - MezzoForte = passe tempo - TRAMONTA = som betyr solnedgang i motsetning til AURORA som betyr (rød)soloppgang Lykke til! Båten kommer forøvrig til uka Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.