Jump to content

Båten skal ha et navn snart! Hjelp!

M/S Bastard

Recommended Posts

Tenkte og lage en konkuranse på dette da :yesnod:

Den fungerer på følgende måte: Medlemmene på baatplassen.no legger inn forslag på navn, og etter en stund lager jeg en 10 på topp liste med de beste forslagene. Kan jo hende det blir en 20 topp liste også, men det kommer jo an på kreativiteten og hvor mange som legger inn forslag.

Jeg setter altså opp en poll da med de beste 10 (eller 20) forslagene.

Det navnet(navngiver) som vinner pollen blir sevfølgelig premiert!

Konkuransen vil foregå over noen uker!

Var dette greit forklart?

Båten det dreier seg om er en trebåt som jeg skal sette i stand nå snart.

Bilder kan etterhvert ses på min hjemmeside, det ligger noen ute nå.

Og det skal selvfølgelig følges opp med flere bilder.

Fikk ikke opp hjemmesiden din - for stor trafikk. Mange fra baatplassen som har vært innom for å hente inspirasjon? Bare et forslag: For å unngå at inspirerte sjeler møter det samme som meg - kunne det vært en ide og enten lagt inn båten med noen bilder i erfaringsdatabasen, alternativt og postet et bilde eller to i det første innlegget ditt i denne tråden?

Fikk ikke opp hjemmesiden din - for stor trafikk. Mange fra baatplassen som har vært innom for å hente inspirasjon? Bare et forslag: For å unngå at inspirerte sjeler møter det samme som meg - kunne det vært en ide og enten lagt inn båten med noen bilder i erfaringsdatabasen, alternativt og postet et bilde eller to i det første innlegget ditt i denne tråden?

Ja. må nok gjøre det tenker jeg. :nonod:

Det kommer litt senere i kveld :cool:

Ser at du legger mye energi i å få en fin trebåt.

Det må vel karakteriseres som Veldig Slitsom Opp Pussing = VSOP ??

Eller; Tre-Spirit

Siden jeg kan annet enn å tenke på sprit  :nonod:  og du åpnenbart er flink med trearbeider, kan du kanskje la navnet henspeile på eieren "Cand. Tre"

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Fjølfrid?

Plankekjøring?

Porifera? (Fra marinebiologien - dette er navnet på en marine evertebrat)

Woddy Galleon?

Vannbjørg?

Ølvar?

Fjølhild?

Sjargrete?

Bøddvar?

Myearbeid?

Da jeg gjorde research for disse navneforslagene, dumpet jeg tilfeldigvis over en side med mye artig. En samling hvor navnet henger sammen med yrket til personen. Les og le: Artige personnavn.

Jeg ville aldri hatt et navn på båten min som andre hadde funnet på. Båtnavn er noe personlig, noe spesielt som  familien eller eieren legger en ørliten bit av sjela si i. Et navn plukket ut av en A4 liste over tilfeldige forslag fra tilfeldige mennesker i en konkurranse, er sikkert lettvindt, men navnet er jo ikke ditt.  La heller brukerene av båten være litt kreative og bli enige om at så og så skal båten hete. Dette er vårt navn. Det ble påfunnet av oss og har følgende historie: Jo du skjønner vi strevde litt, men en dag da mor.......

...... og så ble båten hetende dette.

Jøss! Ja da skjønner jeg hvorfor.

Vanlig navn, uvanlig navn, morsomt navn, merkelig navn..... ikke viktig i det hele tatt. Hva som er viktig er at det er DERES navn.

Alternativet:

Nei vi hadde egentlig ikke peiling og gadd ikke forsøke, så vi bare valgte et navn noen andre foreslo for oss......

Tenker: (oi for noen teitinger) Sier: Ja det var jo et fint navn....

Uansett, kall båtek for Klara. Eller Kari. Eller kari Trestakk. Definitivt Kari Trestakk. Det MÅ du like.

Lotus

(synes du jeg erter deg veldig nå, så er det helt korrekt   :lol:  )

Det strømmer på med gode forslag nå, og det er bra.

Hadde dette vært en båt jeg skulle hatt for evig (3-4år) så hadde jeg vel finni på et navn sjøl.

Men dette ble litt panikk kjøp da jeg var uten båt et par dager :lol:

Så da kan jeg overlate navn valg til andre. Tror ikke dette blir den helt store båten for min del.

SKAL ha skøyte jeg når jeg får litt mere penger :lol:

Bilde

- PAN-IKK

- PA-NI-KK

- PA-NI-C

- PA-NI-SK

- DESPERADA (det var du da du kjøpte båten  :lol:) skal egentlig være med o på slutten (isteden for a) men båtnavn skal helst inneholde a'er! :lol:

- KjøptUsett

- QUINDICI MILLE = Femtentusen  :lol:

- FRATTANTA = Midlertidig løsning

- MezzoForte = passe tempo

- TRAMONTA = som betyr solnedgang i motsetning til AURORA som betyr (rød)soloppgang

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Lykke til!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Må bare få si at jeg ikke fantasi til å komme på båtnavn. Har hatt min båt siden 1990 og den omtales fortsatt bare som "båten". "Jeg tar en tur i båten", "jeg går og jobber i båten" osv.

Hva omtaler dere båten deres med? Båtnavnet eller hva?

Ellers må jeg berømme baatplassens medlemmer igjen. Mange av dere har en kreativitet som jeg svært gjerne skulle hatt litt mer av.

Bilde

- PAN-IKK

- PA-NI-KK

- PA-NI-C

- PA-NI-SK

- DESPERADA (det var du da du kjøpte båten  :flag:) skal egentlig være med o på slutten (isteden for a) men båtnavn skal helst inneholde a'er! :cheers:

- KjøptUsett

- QUINDICI MILLE = Femtentusen  :lol:Det var nå bare 10 000 da :flag:

- FRATTANTA = Midlertidig løsning

- MezzoForte = passe tempo

- TRAMONTA = som betyr solnedgang i motsetning til AURORA som betyr (rød)soloppgang

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Lykke til!

Båten kommer forøvrig til uka :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...