Tempest Startet 25.Juli.2007 Del på Facebook Startet 25.Juli.2007 Hei Båtvenner! Må skifte batteribanken min, og har kommet til at to 200Ah batteri vil kunne dekke mitt behov. Leter litt rundt, og har funnet disse: Sunnox Synes det ser rimelig ut prismessig, men er det noen som vet noe om kvaliteten på disse? Erfaringer søkes Tempest Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Bergen Svart 25.Juli.2007 Del på Facebook Svart 25.Juli.2007 Synes det ser rimelig ut prismessig, men er det noen som vet noe om kvaliteten på disse? Erfaringer søkes Har ingen erfaringer å komme med, men dette var da vel ikke særlig rimelig, på 120AH er de jo omtrent dobbelt så dyre som på Maritim/Biltema. Kan de være dobbelt så gode ? Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 25.Juli.2007 Del på Facebook Svart 25.Juli.2007 Synes det ser rimelig ut prismessig, Nærmere 10 lapper for 2 forbruksbatteri! Er det billig? Da bør det ihvertfall være av en kvalitet som overgår det meste på dagens marked. Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 25.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2007 La ut feil link. Denne er rimeligere. Biltema og Maritim har ikke 200Ah batteri, men eg tar gjerne i mot tips om rimelige steder med 200Ah batteri Tempest Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
OPTIMAL Svart 25.Juli.2007 Del på Facebook Svart 25.Juli.2007 Batteriet kan sikkert være bra, men det vet man ikke før etter 5 år i båten hvis det holder så lenge Men prisene er drøye. Det er ca 200 fabrikker i China som lager slike ventilregulerte batterier med et utall av etiketter. Det er klar kvalitetsforskjell mellom fabrikkene. Noen har nesten ikke testeutstyr og noen er fullt på høyde med de beste. Det finner man kun ut ved testing på kompetente batterilaboratorier. For eksempel Elektrolux konsernet valgte etter omfattende testing EUROGLOBE AGM batterier til drift av elektriske plenklippere. En tøff jobb for et batteri med mange dyputladninger Det beste i båt som forbruksbatteri er et AGM batteri bygget som et traksjonsbatteri,av jomfruelig bly. Og et AGM batteri som tåler samme ladespenning som startbatteriet skal ha 14,4 til 14,8v Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 25.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2007 Men prisene er drøye. Eg er tydeligvis ute å kjører med hensyn til prisene her. Hva kan jeg få et 200Ah batteri til, og hvor? Tempest Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
index Svart 25.Juli.2007 Del på Facebook Svart 25.Juli.2007 Jeg for min del ville heller ha gått for fire batterier på 100-110 Ah hver. 200Ah batterier er tunge som fy, og langt fra lette å buksere ombord i en båt! Som skapt til å ødelegge ryggen på! Dessuten vil du sannsynligvis komme billigere ut av det med vanlige 110Ah batterier, disse får du under tusenlappen for stykket... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Nemo Svart 25.Juli.2007 Del på Facebook Svart 25.Juli.2007 Concorde har store batterier på 200 Ah, Gylling fører disse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.