Jump to content

Er været for dårlig til å dra Bergen mot Florø i dag?

asunde

Recommended Posts

Vi har planlagt å dra fra Bergen og nordover i dag med først overnatting i Eivindvik. I morgen var planen å gå til Florø og lørdag videre til Nordfjordeid.

I dag er der ca 6m/s vind i Bergen. I morgen ser det ut til å bli noe roligere nordavind ca. 3m/s i Eivindvik og Florø 4 m/s. Lørdag er dog verre med ca 8 m/s i Florø.

Vi er 3 personer jeg madammen og en baby, båten er en Selby 27 med 180hk, maks 25 knop.

Dette er vår andre sesong med 'stor' båt og er dermed uerfaren særlig i ruskevær.

Hva mener dere?

Hilsen

Arild

"Bøygen" blir vel Sognesjøen og Stavfjorden. I 3-4 m/s i morgen må vel det være nærmest silkeføre...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...