Jump to content

Da skal "Perlen" selges...

Grand Banks jr

Recommended Posts

..og det er vel mange av oss som fulgte med på oppussingen av denne båten fra sidelinjen...

Har sett noen bilder og poster her på Baatplassen, og også spasert (sent) forbi de gangene Perlen har ligget ved kai i Grimstad og pussemaskinen har gitt gjenlyd ved Dampen :-)

Dem som ender opp med denne båten får i alle fall en båt med vakre linjer...

Lykke til med salget, og med kjøpet!

Mer her: Perlen skal selges

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Egentlig litt trist at han skal selge den, men det blir overskygget av spenningen over hva han nå har funnet :crazy:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Det tok ikke lang tid før det ble "skriverier" nei ....... :smiley:

Takk for tilbakemeldinger om annonse. Denne ble laget sent på kvelden i går, og mangler sikkert en del detaljer, såsom dusj, vinterkalesje etc men føler at annonsen er god nok.

Når det er sagt, skal det bli trist å være av med Perlen. Vi er blitt utrolige glade i denne, men føler tiden allikevel moden for bytte. 3 +++++++fot syka har gjort seg gjeldende.

Bastard, Fjordbåt er ikke i kikkerten...................

Om ingen i denne omgang skulle være interessert, stresser ikke det meg. Jeg har fått ordnet en grei plass for opplag i år, slik at jeg kan gjøre en rekke oppgaver med båten. Det sier seg selv at båten er for stor for frakt hjem, men opplagsplass er 3 minutter hjemmefra så det er ikke å klage på.

Perlen er jo en fornuftig herremann etter som jeg kjenner han, så en skal ikke se bort fra at Bitteliten for rett om det blir plastik da på Perlen... Selv tro jeg nok det blir noe gammelt i treverk og nagler..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Perlen ja, den var god å ha i Hampholmsundet da vennebåt hadde problem med ankervinsj.

`kom å ligg longside perlen`var svaret vi fikk og takk for det. Brent rele på vinsjen ble byttet og alt vell

Hilsen White Pearl

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Takk for sist W-945, håper vi treffes igjen.

Brutus, fullt så stor båt blir det ikke.

Sydvesten, "klok herremann" er jeg neppe, isåfall burde man kanskje la være å ha båt? :wink:

Type båt/fartpotensiale etc vil jeg ikke komme innpå enda, men kan ihvertfall her og nå si som så at Bittelitens gjetting om seilbåt er feil. Seilbåter er flotte båter, utrolig plassutnyttelse, flotte sjøegenskaper med mer, men jeg har andre behov enn hva en seilbåt kan gi oss. Men OM jeg skulle hatt seilbåt, ville jeg klart valgt Bavaria, i ren nytelse for å skape grobunn for merkverdige påstander og diskusjoner blant dem som ikke har bavaria :smiley:

Men jeg kan røpe såpass at jeg gjerne ser at jeg i fremtiden må gjøre bruk av D5L, men om det blir plast/tre/stål/ferro gjenstår å se, men vi har forsåvidt en i kikkerten OG at jeg har en fetisj, og det er at jeg ønsker at vi skal ha en båt som få, eller ingen andre har :smiley:

...

Men jeg kan røpe såpass at jeg gjerne ser at jeg i fremtiden må gjøre bruk av D5L, men om det blir plast/tre/stål/ferro gjenstår å se, men vi har forsåvidt en i kikkerten OG at jeg har en fetisj, og det er at jeg ønsker at vi skal ha en båt som få, eller ingen andre har :smiley:

Er det denne du har lyst på, Perlen?

Jeg har i alle fall, men prisen er nok litt stiv for meg...for deg derimot som kan hente inn litt på Perlen, så er du jo sikkert bare et hussalg unna... :lol:

Men denne passer jo din beskrivelse og "Fetish".

146_4640filtered.jpg

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Hva med Dr. Weesel da.. er jo gammel nok vil jeg tro, og D5L'en må brukes

53_1625545901_hoved.jpg

Eller denne med hjemmhavn i Kristiansand..flott skute,men koster da litt... men det er jo et par pinner på den og det skulle ikke Perlen ha

52_1183492161259.jpg

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

• 10 måneder senere...

Dette er en gammel tråd.

Det har gått utrolig tregt med salg av skuta. Men jeg må nok ta mye av skylda selv da jeg slettes ikke har prioritert godt nok. Jeg har slikt sett ikke hatt det travelt med salg, og har endog brukt skuta selv innimellom. Fint med litt avveksling mellom nybåten og gammelbåten :-)

Der er en kar som sier han kjøper båten, men som ikke har tid til å hente enda. Hva det blir til der er jeg usikker på.

Jeg sa nei til en kar i fjor som leverte bud som var meget bra, men når man ikke har eid båt før, ei heller har en anelse praktiske evner tør jeg rett og slett ikke selge. Han ga bud UTEN å titte på motor, prøvekjøring, ei heller løfte på dørkplater for å sjekke skrog eller lignende.

Nå har jeg imidlertid omsider lagt inn masse bilder, samt gjort litt endringer på teksten. Jeg har også satt ned prisen vesentlig, men går ikke lengre ned da jeg misliker sterkt å tape penger. Så skal heller ikke skje nå. Da beholder jeg henne isåfall til neste år. Disse rentegreiene stabiliserer seg snart allikevel.

Eventuelle forslag til endringer i annonse mottas med takk.

Men det som bekymrer meg litt er manglende vedlikehold. Slik hun ligger nå i ro er ikke greit. Slikt sett kunne det med fordel være greit med salg nå.

Hvis hun ikke blir solgt snart, vurderer jeg å leie henne ut i sommer, men da kun til personer som innehar høy kompetanse innen båt/praktisk bruk/vedlikehold..

Så nå får vi se om "Perlen" får et nytt liv et eller annet sted ???

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link

Denne nye annongsen var mye bedre enn dem andre.

Jeg turte ikke gå imot de andre og si det i fjor, men håper på at jeg ikke bli halshygget nå; Den forrige annongsen din var alt for peronloig skrevet.

Jeg hadde aldri turt og kjøpe den, for annongsen ga inntrykk av at du ville henge over og passe på at båten fremdeles ble slik som du ville, selv om båten hadde fått en ny eier.

Da gidder ikke folk som er seriøse kjøpere og ta kontakt engang. Selv om det er folk som ville passet godt på båten.

Nå ser det mye bedre ut, og jeg ønsker deg lykke til med salget! :flag:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...