Jump to content

Beste kart program til PC

kvast

Recommended Posts

forskjellen på C-map

CM93 er utgaven til proffbruk. Det betales årlig avgift for bruk av disse. Du låser opp, og betaler for, de cellene du trenger. Svært dyrt. Hvert år får brukeren tilsendt en CD, og så kan han åpne de kartene det er betalt lisens for

NT er fritidsutgaven. Kommer fra samme databasen men har i tillegg en del informasjon om fritidshavner.

MAX er igjen samma greia, men har i tillegg en del bilder og flyfoto. Pluss en idiotisk 3D visning.

Det er vel forskjellige generasjoner for fritidsbruk: NT er første og deretter NT+, NT-Max og Max-Pro som siste generasjon. CM93 finnes i piratkopiert utgave men kan ikke brukes med SOB. SOB benyttes sammen med de til enhver tid lovlig installerte kartene på PCen men har foreløpig ikke støtte for Max-Pro.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Takker for oppklaringen.

Kan NT+ og Max installeres og kjøres på pc uten noe ekstra dingesbomser? Dvs ikke være avhengig av spesielle kortlesere eller dongler for å kjøre programvaren. Jo mindre ting å passe på jo bedre.

For ordens skyld - kjenner CM93 fra tiden som styrmann ombord og ikke fra den berømte digitale bukta en del sjømenn av lavere moral seiler innom i ny og ne.

Redigert av chryztaal (see edit history)
Kan NT+ og Max installeres og kjøres på pc uten noe ekstra dingesbomser?
Både ja og nei. Du får tilsendt en gratis CD/DVD fra C-Map med alle aktuelle kart og installerer denne på PCen. Deretter velger du hvilke kart du vil ha og kjøper kartene direkte fra PCen og betaler med kredittkort. Disse kartene er låst til den PCen du handler fra men du kan i tillegg kjøpe en USB-dongle og da kan du bruke kartene på flere PCer men du må ha dongelen og en egen lisenskode knyttet til dongelen for å bruke kartene på andre PCer.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...