Jump to content

Beste kart program til PC

kvast

Recommended Posts

forskjellen på C-map

CM93 er utgaven til proffbruk. Det betales årlig avgift for bruk av disse. Du låser opp, og betaler for, de cellene du trenger. Svært dyrt. Hvert år får brukeren tilsendt en CD, og så kan han åpne de kartene det er betalt lisens for

NT er fritidsutgaven. Kommer fra samme databasen men har i tillegg en del informasjon om fritidshavner.

MAX er igjen samma greia, men har i tillegg en del bilder og flyfoto. Pluss en idiotisk 3D visning.

Det er vel forskjellige generasjoner for fritidsbruk: NT er første og deretter NT+, NT-Max og Max-Pro som siste generasjon. CM93 finnes i piratkopiert utgave men kan ikke brukes med SOB. SOB benyttes sammen med de til enhver tid lovlig installerte kartene på PCen men har foreløpig ikke støtte for Max-Pro.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Takker for oppklaringen.

Kan NT+ og Max installeres og kjøres på pc uten noe ekstra dingesbomser? Dvs ikke være avhengig av spesielle kortlesere eller dongler for å kjøre programvaren. Jo mindre ting å passe på jo bedre.

For ordens skyld - kjenner CM93 fra tiden som styrmann ombord og ikke fra den berømte digitale bukta en del sjømenn av lavere moral seiler innom i ny og ne.

Redigert av chryztaal (see edit history)
Kan NT+ og Max installeres og kjøres på pc uten noe ekstra dingesbomser?
Både ja og nei. Du får tilsendt en gratis CD/DVD fra C-Map med alle aktuelle kart og installerer denne på PCen. Deretter velger du hvilke kart du vil ha og kjøper kartene direkte fra PCen og betaler med kredittkort. Disse kartene er låst til den PCen du handler fra men du kan i tillegg kjøpe en USB-dongle og da kan du bruke kartene på flere PCer men du må ha dongelen og en egen lisenskode knyttet til dongelen for å bruke kartene på andre PCer.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...