Allan E Startet 8.Januar.2004 Link til dette innlegget Startet 8.Januar.2004 Jeg har en mistanke om at jeg kan ha fått en den kondens og vann på bensintanken. Den er uten tapping. Hvor mye kondensfjerner kan jeg bruke, tenkte på en hestekur da jeg tror det frøys til is der inne nå i den kulda som var Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 9.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2004 Hvor mye kondensfjerner du kan bruke veit ikke jeg, men det står kanske på flasken. Har du ikke en mulighet til å suge/pumpe via påfylningen. Eventuel vatten vil ligge i bunden av tanken, så du må få slangen helt ned. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Bertinius Svart 9.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2004 Hei, jeg synes du burde tenke deg om to ganger før du hiver i noe av det stoffet. Det er ikke alle som arbeider med maskiner som sier det er like godt, undersøk i alle fall med firmaet som forhandler den motoren du har. Jeg tror jeg ville tømt tanken, men kanskje noen har et bedre foralg. Kanskje en ide for fremtida å få montert en vann-utskiller på drivstoff-røret? Vann er noe dritt på de gale stedene, men allright under båten. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 9.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2004 En hestekur er en dårlig ide i denne sammenhengen. Kondensfjerneren er kun egnet til å fjerne svært små mengder vann. Les på flasken hvor mye du skal bruke. Hiver du i for mye kan det lett bli en suppe som motoren liker akkurat lite som rent vann. Kondensfjerneren er mer som en forebygger da den lar SMÅ mengder vann følge med bensinen slik at det ikke får akkumulert seg i tanken. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
TMe Svart 9.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2004 Der finnes i handelen en vannoppsugende sak som kan henges ned i tanken som kan nyttes til bensin, diesel og hydraulikk olje. Selges bla. av Økonomi-deler As. Kanskje dette kan være et alternativ til kondensfjerner. Ingen avtapning eller mulighet for å lage til dette ? Hva da med å suge opp vann og bunnfall med en liten "oljeskiftpumpe" ? Om der ikke er mannhull fra før vil jeg anbefale at dette tillages sammen med permanent tillaget sugerør. Kondensfjerner fjerner ikke vannet, men holder dette oppløst i drivstoffet slik at vannet brukes opp sammen med drivstoffet. Det sier seg selv at det er begrenset hvor mye som kan tømmes nedpå. http://www.okonomi-deler.no/pdf/reko.pdf se s.49 Vanneleminator Best.nr. DE60325 Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 9.Januar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2004 Det var min "rullende skute" som laget trøbbel, jeg tror det ligger en elektrisk bensinpumpe inne i tanken. Jeg mistenker at det kan være så mye vann på tanken at det har frosset og lagd problemer. Men jeg kan jo bruke kondensfjerner nå i den kalde perioden. Jeg tror dette vannet fryser, å stenger for bensintilførsel. Sitér dette innlegget Link to post
Motordoktoren Svart 9.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2004 Hvis du har kuldegrader i tanken for tiden, kan du pumpe ut bensinen siden du har elektrisk pumpe. Når det blir plussgrader, pumper du ut vannet som da har smeltet. Hvis du har direkteinnsprøytning i motoren, kan du bare tilsette Hammerdown, for den løser gladelig 30-40% vann i brennstoffet. Men hvis du har forgasser, bør du om vinteren ikke tilsette noe som løser vann i brennstoff, for om blandingen kommer under vannets frysepunkt - og det gjør det i en forgasser om vinteren - får du frysing der du slett ikke ønsker det. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 9.Januar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2004 Så at det sto maks 0,5% kondensfjerner 2 dl til 40 liter begge deler sto på flaska hvis en har innsprøytningsmotor og det har jeg. I dag er det mildt og jeg fikk start på motoren så jeg får bare ha på litt kondensfjerner på de neste fyllingene. Så går det vel over av seg selv. Hvor er det mulig å få kjøpt denne Hammerdown. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 9.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2004 Hvor er det mulig å få kjøpt denne Hammerdown.Prøv denne mailadressen. Mener det var her jeg fikk varen: miljot@online.no Sitér dette innlegget Link to post
Motordoktoren Svart 10.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2004 Hvis du ser på denne websiden http://www.motorconsult.no/kontakt.php, finner du hvilken forhandler du kan kontakte. Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 25.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2004 en bekymring mindre...... http://www.yachtsurvey.com/myth_of_condens..._fuel_tanks.htm Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Slagskibet Svart 25.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2004 Ja,for noen.Har aldri bekymret meg særlig for det der. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 25.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2004 Ja dette har jeg flere ganger argumentert heftig for her på båtplassen, med regneeksempler og all den overtalelsesevne jeg klarte å mobilisere. Svarene kunne konsentreres til: Mmmmmm, jaaa, men mi fyller nå opp tanken likevel. Bare for å vera på den sikre sia. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.