Tromsværing Startet 2.August.2007 Del på Facebook Startet 2.August.2007 Når begynner politiet å stoppe for å bøtelegge barn og ansvarlig foreldre når "poden" er ute med gummibåten og båten går fortere enn 10 knop?? Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 Har du nettopp fått bot? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 De har vært innom Sandspollen og rettet en pekefinger til de aller ivrigster. Men de klarer ikke å være over alt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Blue_Dragon Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 Akkurat som at 1500,- kr svir... Sitér dette innlegget Link to post
jammi Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 Dersom man kjører pent og overholder reglene, blir man da ofte stoppet? (mindreårige altså) Og dersom jeg blir tatt og viser båtførerbeviset mitt, hjelper det meg noe særlig? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 10 knop er 10 knop. Men eller uten bøtførerbevis. Sånn er det bare. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Spitfire Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 Og dersom jeg blir tatt og viser båtførerbeviset mitt, hjelper det meg noe særlig? Da sier de vel heller: Dette burde du da ihvertfall ha visst om... Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 De har vært innom Sandspollen og rettet en pekefinger til de aller ivrigster. Men de klarer ikke å være over alt. En jeg kjenner der borte koliderte for noen uker siden,kjørte rett inn i en with og lagde en flærre i siden på ca 50 cm. Politiet lå utenfor men siden de voksne kom til unnsetning grep de ikke inn. Sikkert også får at han med militærbåten kom raskt ut å hjalp til. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Frank v. Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 De har vært innom Sandspollen og rettet en pekefinger til de aller ivrigster. Men de klarer ikke å være over alt. Jammen er det godt de ikke kan være overalt også,er sikker på at 80 % av alle de politifolka som er ute har hatt en trasig barndom,virker ivertfall slik til tider.. For er det noe de kan så er det å terge på seg gud og hverman,ikke misforstå innlegget mitt her nå,er fint at de er der,men kunne kanskje prøvd å ta seg av litt mer alvorlige saker enn om at en pode kjører båt i 15 knop... Virkelig fin måte å bruke ressursene på.........Galskap synes nå jeg..... Frank v. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 Tiltredes Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Pam65 Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 Hva er egentlig regelen. Under 10 knop og under 10 hk? Eller noe med størrelsen på båten også? Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 Du må ha fylt 16 år dersom du skal føre en fritidsbåt med en motorytelse over 10 hk, eller som kan oppnå større fart enn 10 knop, eller som er lengre enn 8 meter. At alle tre forutsetningene må være oppfylt. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
ÅtteGlass Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 (redigert) Du må være minst 16 år OG ha nødvendig ferdighet for å føre båt som: 1.kan oppnå større fart enn 10 knop (18,5 km/t), eller 2.har motor med større ytelse enn 10 HK (motorytelsen skal i denne forbindelse være antall HK oppgitt av motorfabrikanten), eller 3.har større lengde enn 8 meter (26,6 fot). Du finner forskriften her. Redigert 2.August.2007 av ÅtteGlass (see edit history) Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
litt peiling Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 du kan backe i over 10 knop alle som er på nettet her og ute på vannet hvor jeg ferdes MÅ......... kunne lover og regler som gjerlder på sjøen. Hvis ikke håper jeg du/dere ikke ferdes der jeg er :nono: Politiet gjør den jobben som er lettest og gir flest kroner inn i statskassa. Krekar = går fri A + B gjengen er fritatt kriminelle slippes fri mens vi vanlige borgere får ikke fri Sitér dette innlegget Link to post
Pam65 Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 Greit, vil det si at en jente på 13 år godt kan få bruke f.eks. en Polar 20 med 10 hk motor..? Jeg har snakket litt med eldste datteren vår om noe slikt til neste sommer istedetfor en liten gummibåt, hva synes dere? Kanskje Polar 20 er litt for dyre, andre forslag som er tilgjengelig for 30-40.000? Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 Jammen er det godt de ikke kan være overalt også,er sikker på at 80 % av alle de politifolka som er ute har hatt en trasig barndom,virker ivertfall slik til tider.. Det virker som du har hatt en trasig barndom du også hvis du står inne for sånne holdninger og påstander. Finn deg en kurator. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Frank v. Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 Det virker som du har hatt en trasig barndom du også hvis du står inne for sånne holdninger og påstander. Finn deg en kurator. Trenger man å ha hatt det hvis man har slike holdninger ja..Er det så veldig rart man får slike holdninger når lovverket blir praktisert slik det blir? Er virkelig noe galt når det er slik at eldre mennesker ringer å sier de blir robba,da kan de ikke komme.Men så er det noen som ringer å anmelder noen unger for å ha det morro med å dra tube,da er de på pletten på 10 min....Er ikke det galskap så vet ikke jeg... Sa forresten ikke at dette gjaldt alle,er fremdeles 20% igjen som har litt i toppen..... Du er kanskje politi selv å følte deg truffet av innlegget,håper for din del at du er blandt de 20 % da.... Ser du ikke poenget,da er det ikke jeg som trenger kurator...Men du...... frank v. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 (redigert) Her er heldigvis ikke jeg moderator men tror nok at all spenningen har med å gjøre at ferien er over, bedrøvelig hva været har prestert og kanskje litt manko på blondiner i tillegg. Jaggu regner det ikke igjen hehe. Redigert 2.August.2007 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Frank v. Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 Her er heldigvis ikke jeg moderator men tror nok at all spenningen har med å gjøre at ferien er over, bedrøvelig hva været har prestert og kanskje litt manko på blondiner i tillegg. Jaggu regner det ikke igjen hehe. :lol: Ferien har ikke begynt riktig ennå for min del,reiser ut i morgen Finværet er på vei nå vettu...Når det gjelder blondiner så får man aldri nok av det...Hvem vet hva helgen bringer Frank v. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 Greit, vil det si at en jente på 13 år godt kan få bruke f.eks. en Polar 20 med 10 hk motor..? Jeg har snakket litt med eldste datteren vår om noe slikt til neste sommer istedetfor en liten gummibåt, hva synes dere? Ja, den kan hun kjøre, under forutsetning av at ingen kverulerer på om regelen er inntil 10 hk, eller til og med 10 hk... Dessuten er synes jeg det er et kjempegodt forslag. Dersom hun liker det selv Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
ÅtteGlass Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 Regelen er "motor med større ytelse enn 10 HK", så ingen kan kverulere på den. Hun kan trygt kjøre den foreslåtte båten. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Pam65 Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 Høres hyggelig ut. Kan dra ut med venner på en holme og kommer seg alltids hjem selv om det blåser litt opp. Badestige også kanskje. Jeg skulle hatt noe slikt da jeg var ung selv. Jeg hadde en GH10 med 9,9 og det var gøy men ikke spesielt vellykket sosialt... Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 Når jeg var 13-14 år disponerte jeg familiens 14 foter med 25 hester. Det gikk unna. Men når jeg ble 15 kjøpte pappa en slik http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=1...=842&page=2 Med den fikk jeg og kompisene seile helgetur uten voksne barnevakter i båten. Det var mye gøyere, mer sosialt og mere lærerikt. Nesten samme pris. Men den er en dårlig slepejolle.. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Grand Banks jr Svart 2.August.2007 Del på Facebook Svart 2.August.2007 Men den er en dårlig slepejolle.. He he... Passer vel dårlig i daviter også... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Hilmar 2 Svart 3.August.2007 Del på Facebook Svart 3.August.2007 ser vetus har en mitsubisi på 11hk men den gir 10,7 hk på giret. vil det si at det er 0,7hk eller 11hk for mye? Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.