Hydrox Startet 4.August.2007 Del på Facebook Startet 4.August.2007 For noen mnd'er siden solgte jeg maskinen i båten min med drev. I går ringte kjøper og var fortvilet. Etter 20 minutter kjøring ble drevet så tungt å drive rundt at motor gikk i kne. Han frikoblet og motoren startet og gikk helt fint. Koblet inn og motoren kubbet tvert. Det viser seg at han har glemt å fylle olje på drevet, solskinn og iver gjorde nok sikkert sitt til at dette ble avglemt. Er det noen her inne som har sett lignende?? Jeg tenker da på skadeomfang. Det vanligste er vel vann i oljen og skader etter dette, men her snakker vi altså om tørrkjøring, null vann, null smørning. PS: Vi snakker over hodet ikke om en tvist mellom kjøper og selger. Kjøper er klar over at dette er en forglemmelse i fra hannes side. Han var innformert om at drevet var tappet både via mail og en lapp som hang på drevet. Jeg synes bare veldig synd på stakkeren. Alternativene er vel overhaling eller nytt drev på bruktmarkedet. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 4.August.2007 Del på Facebook Svart 4.August.2007 Noen forglemmelser blir dyrere enn andre. Er litt imponert over at han ikke kom på det når ting begynte å gå galt... Vel, kan ikke hjelpe deg angående hva som kan ha skjedd med drevet og om det kan fikses... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
MT. Svart 4.August.2007 Del på Facebook Svart 4.August.2007 Huff huff huff... Om du finner delenr over ALLE drevdeler i dette drevet som trenger smøring, blir det litt av en liste. Når alle disse delene nå har blitt utsatt for en slitasjegrad hinsides alt de er konstruert for, må de skiftes ut om drevet skal kunne fungere uten plutselige brekkasjer, må de høyst sannsynligvis skiftes ut. Og regner du ut hva det vil koste for alle disse delene, tror jeg nok du fort lander på brukt-drev... Synd men sant. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Hydrox Svart 5.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2007 Beste han kan gjøre for å få litt ut av sesongen er vel å kjøpe et brukt drev. Det ligger to stk på finn. Tror jeg skal foreslå for ham å kjøpe et drev. Da kan han kjøre med det i sommer mens han finner ut om det ødelagte drevet er å redde. Hvis det lar seg redde kan han selge et av devene igjen eller rett og slett ha reservedrev i garsjen... siden han ikke har hørt noen smell så er det ikke sikkert drevet er helt gåent. Det jeg er mest redd for et lagre som har skåret seg og blitt tørnet i lagerhus. Jeg har også sett lagre som har vært så varme at de har sveist seg fast på akslinger. Umulig å si noe som helst uten å demontere. Sjangsen for at drevet ikke er brukbart er vel stor. Sitér dette innlegget Link to post
stima Svart 5.August.2007 Del på Facebook Svart 5.August.2007 For noen mnd'er siden solgte jeg maskinen i båten min med drev. I går ringte kjøper og var fortvilet. Etter 20 minutter kjøring ble drevet så tungt å drive rundt at motor gikk i kne. Han frikoblet og motoren startet og gikk helt fint. Koblet inn og motoren kubbet tvert.Det viser seg at han har glemt å fylle olje på drevet, solskinn og iver gjorde nok sikkert sitt til at dette ble avglemt. Er det noen her inne som har sett lignende?? Jeg tenker da på skadeomfang. Det vanligste er vel vann i oljen og skader etter dette, men her snakker vi altså om tørrkjøring, null vann, null smørning.PS: Vi snakker over hodet ikke om en tvist mellom kjøper og selger. Kjøper er klar over at dette er en forglemmelse i fra hannes side. Han var innformert om at drevet var tappet både via mail og en lapp som hang på drevet. Jeg synes bare veldig synd på stakkeren.Alternativene er vel overhaling eller nytt drev på bruktmarkedet. Har han prøvd og fylle på olje for og se om det virker? en kamerat av meg gjorde den samme feilen i fjor, men der var det bare og helle på ny olje så virket agregatet som det skulle, det var ikke u-lyd en gang. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 5.August.2007 Del på Facebook Svart 5.August.2007 En kompis av meg gjorde samme tabben på en gearkasse til en mazda for noe år siden. Kjørte bilen en del mil med nyoverhalt gearkasse og klaget over at den var tung og gire. Da viste det seg at han hadde montert den nye kassen og ikke fyllt på olje. Han etterfyllte olje og girkassen fungerte greit etter dette. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Hydrox Svart 5.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2007 Å fylle olje kan vel være verdt et forsøk. Men han har kjennt på propellene og disse sitter kubb, lar seg ikke tørne. Skal likevell tipse ham om dette. Fylle drevet med olje tynnet med diesel, tappe ned for å se om det kommer spon ut kan vel være lurt. Deretter fylle med olje. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.