Jump to content

Garmin 276C starter ikke..

btor

Recommended Posts

Hei,

Når jeg starter min Garmin 276C viser den plutselig bare startbildet i et par sekunder for så å slå seg av igjen. Hvis jeg holder 'joystick' knappen nede når jeg trykker 'På' knappen ned vises startbildet så lenge jeg holder 'joystick' knappen nede.

Er det noen her som vet om aktive brukerforum for Garmin GPS'er der jeg kan få vite mer om service-modus etc slik at jeg kan finne ut hva som er problemet med GPS'en min?

btor

Jeg har opplevd dette med en Garmin 525s. Den slo seg av etter et par sekunder uansett hva jeg gjorde.

Løsningen ble å laste ned ny firmware fra www.garmin.com, legge dette på et SD-kort og slå på plotteren mens jeg holdt inne to knapper (husker ikke i farten hvilke det var, men det står forklart i veiledningen til oppgraderingen). Tok et lite minutt og så var plotteren oppgradert og har fungert prikkfritt siden.

Hvorfor problemet oppstod vet jeg ikke, men fant løsningen ved søking i www.garmin.com sin FAQ database. Det var visst et kjent problem med at noen plottere av og til ikke ville boote.

Ja, jeg har prøvd å ta ut batteriet en lang stund og sette det på plass igjen. Den vil stadig ikke starte.

276C tar desverre ikke standard SD minnekort. Den bruker kun en proprietær Garmin minneplugg greie, så tipset om firmware kan jeg visst ikke bruke.

Andre tips...?

hilsen btor

Redigert av btor (see edit history)

Jeg ville først forsikret meg om at batteriet gir tilstrekkelig spenning. Dette kan du enklest gjøre ved å starte GPS'en når den er tilknyttet en ekstern 220V eller 12V strøm kilde. Ta også ut minnekortet før du starter den. Hvis den fortsatt ikke starter normalt ville jeg kontaktet importøren (www.belanor.no) slik at de kan gi deg ytterligere råd eller ta den inn for service.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...