Frank Startet 19.November.2002 Link til dette innlegget Startet 19.November.2002 Hei godtfolk ! Som fersk reder er jeg for tiden inne i en fase hvor jeg innhenter så mye informasjon som mulig om båten min. Etter å ha lest igjennom de fleste emnene som har vært diskutert i åpent forum, er jeg ydmyk og imponert over den allsidige kunnskapsbanken baatplassen representerer. På bakgrunn av det, håper jeg noen kan bidra til min higen etter informasjon. Jeg er den stolte eier av en daycruiser JODA 5700, VP AQ 151A, 290 drev. Hvis noen har erfaringer med tilsvarende båt, motor eller drev setter jeg stor pris på å få meddelt disse. Venter i spenning !! Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 4.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 Båten ingen har erfaring med.................................................. Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Frehau Svart 5.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 Å "joda"...tog du han...? Jeg hadde en i 11 år før jeg solgte den i våres, så den har jeg god kjennskap til. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, er det noe spesiellt du lurer på ved den? Generelt kan jeg si at jeg var veldig fornøyd med min. Trygg og tørr båt. Litt lite V bunn så den slår litt, men er da også ganske lettdrevet. Sjekk for krakeleringer innvendig, jeg forsterket min litt i bunnen da den er litt vel myk. Vinduene på de fleste er polycarbonat, og bensinpåfyllingen har en tendens til å slå tilbake, så pass på å ikke søle på ruta. Jeg totalrenoverte min, og den var relativt strøken når jeg solgte den. 151 motoren er snill og grei, lett å skru på, tåler registerreimsbrudd, og bruker ca. 1l/nm på marsfart ca. 25kn. Den er litt kilen på tomgang ved kald motor, og det tar litt tid før bensinen når frem etter en vinter på land, men det er det hele. Personlig kunne jeg godt ha tenkt meg en litt større motor i den båten. D3 160 med duoprop hadde nok vært perfekt. Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Polarn Svart 5.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 Tråden er fra 2002 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Frehau Svart 5.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 He he, så bra...! Det så ikke jeg. 68GT må ha søkt på noe, ellers har han veldig god tid... Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Polarn Svart 5.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 Men frank fikk svar da, selv om det tok litt tid Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Frehau Svart 5.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 He he, spørs om ikke Frank har vokst ut av den båten nå... Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.