Jump to content

En vanlig dag på fjorden..

Anonym

Recommended Posts

Hei, syns det er mye krangling vedrørende for og imot båtprøver.......tipper at de fleste ikke ønsker det man kan kalle uvettig kjøring som i beste fall er sjenerende/forstyrrende, i værste fall livsfarlig. Så er vel grensene for folk og fe forskjellig ift når de syns en adferd er sjenerende. Jeg syns nå folks oppførsel på sjøen har forandret seg noe. Bevares, de fleste er ålreite, men det er alltid en del som ikke er det. for ca 10 år tilbake kunne jeg fint ligge til en brygge som ligger ved en av ledene til strømstad. Det kom store båter forbi da også (et litt trangt sund), men de tok hensyn slik at båten ikke ble knust av hekkbølger. For etpar år siden var jeg der igjen, denne gangen med en 18 fots båt. Det var ikke mulig å ligge til brygga, pga 1 - 2 meters hekkbølger som kom deisende inn i brygga. Sundet er både trangt og mye traffikert. Allikevel kjørte folk i store båter så fort at man skulle tro djevelen var i hælene på dem. Har også flere ganger i sommer opplevd farlige situasjoner i trange sund hvor speedbåter har kjørt som gale, og forårsaket nestenulykker. Det handler ikke om misunnelse for de med fete lommebøker og store båter, men snarere om tryggheten til meg og min familie. Dette tror jeg er mye snakk om holdninger til folk. Og jeg tror dessverre at holdninger ikke læres på en båtførerprøve (ihvertfall var det ikke tema når jeg gikk der for etpar år siden). Jeg tror dessverre det ikke er så mye å gjøre med akkurat den galskapen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...