Jump to content

Hvilkene båtimportører er å annbefale


håkon123

Recommended Posts

Enig.

Var litt skeptisk i utgangspunktet, men den service og hjelp Pascal fikk med sin import, var meget bra!! :yesnod:

Var til stede da båten ankom Trondheim; God hjelp og god info underveis. Overtakelsen av "nybåten" gikk greit.

Det er verd å vurdere samme CE-godkjenning som Pascal brukte!

Båten (Nordhavn 46) gikk forøvrig fra Florida via Southhamton til Trondheim...

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

ja glemte kansje å spesifisere hvilken båt jeg vil ha. Men har tenkt på bayliner, eller samme type båt fra 25-30fot, med max pris på 300-320tusen. Å hvilket land jeg får den ifra spiller egentlig ingen rolle, vet ikke om det er fordel å importere ifra usa, i stede for ett annet land? Å er det mye å spare på å importere foresten? Er ganske så fersk i lyst båt miljøet..

 

Mvh Håkon Olsen.

Redigert av håkon123 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Må bare svare på denne saken. Er nyreg. på båtplassen idag da jeg har lyst til å meddele min erfaring vedr import. Jeg startet i mai med masse undersøkelser rundt dette. Var da også innom båtplassen for å fange opp evnt erfaringer fra andre. Da var det en sak vedr Tommy som gjorde meg skeptisk. MEN som den nøye fyren jeg er sjekket jeg alle sider ved saken (alltid 2 sider av en sak tenkte jeg). Deriblant alt som hadde med import, regler, ce etc etc. Sjekket alt vedr de personene som Tommy bruker etc etc. Alt pekte på at Tommy var en seriøs mann som gjorde alt etter boka. Derfor gikk jeg videre med Tommy og hans menn. Idag sitter vi med en splitter ny Bayliner 285 importert fra USA. Alle papirer (CE, Toll, HK etc ) Alt er helt etter boka. Topp service fra begynnelse til slutt. Her snakker vi ikke bare om service til salget er over, men stiller opp på telefonen når som helst for å dele sin erfaring med andre når det gjelder ting som ikke omhandler salget. Jeg er ikke innbarka sjømann, så gode råd tas med stor takk. Der har Tommy og hans gutter vært helt supre.

Skulle du gjøre handel med Tommy, så vet du iallefall hva slags erfaring vi sitter med. Lykke til med båtkjøpet :sailing:

Link to post
Share on other sites

  • 8 år senere...

Hei, driver Tommy fortsatt med import? Hvordan får jeg tak i han?

Jeg har også brukt Tommy for å importere 2 Baylinere tidligere, og kan også anbefale ham som flere andre sier. Aldri noe tull, men har en litt utradisjonell måte å kommunisere på. Det du imidlertid bør tenke på hvis du importerer en båt fra USA er at du må regne med tilleggskostnader for å utruste den til Norske forhold. Båtene har fks. sjelden åpen pulpit foran, og sjelden ankervinsj bak. Ofte er også kalesjen av en enklere type enn hva vi ønsker her hjemme. Hvis det er en båt av eldre dato så er ofte putene i cockpit slitt / sprukket, samt at gelcoat kan være matt. Dette avhengig av hvor i USA båten kommer fra. Få også en garanti på at båten ikke har vært under vann. Jeg har reist rundt i Florida og sett et stort antall båter som tilsynelatende ser fine ut, men som har blitt tatt i orkaner og delvis har vært under vann med mulige følgeskader på interiør / elektrisk. Dette ikke for å skremme, men det er mange fallgruver her.........

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...