KPRF Startet 9.August.2007 Del på Facebook Startet 9.August.2007 (redigert) Hei. Har et par spørsmål angående utlegg til båt. Vi har en båt på ca 18 fot, og sånn ca 500 kilo. Det jeg da lurer på er hvor mange kilo "loddet" må være. Lurer også på hvordan jeg skal få "loddet" ut på sjøen. Redigert 9.August.2007 av KPRF (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 10.August.2007 Del på Facebook Svart 10.August.2007 Her kan du lesde om moring til både bøye og flyte brygger. Båt med vekt 0-1000 kg skal ha moringstyngde 200kg i beskyttet farvann og 400 i ubeskyttet. Dette er vel tommelfinger regler antar jeg så må vel fornuft og bunn forhold komme inn i bildet Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 10.August.2007 Del på Facebook Svart 10.August.2007 Loddet legger du ut slik at du får tak i tampen og drar det opp til det er klart av bunnen og henger det fremme på båten. Ved bruk av båten som vektstang skal du greie å løfte ganske tunge ting opp slik at de henger fritt. Flo og fjære kan selvsagt og være til hjelp og kompiser som flytter seg fremm og bak i båten Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Alvito Svart 10.August.2007 Del på Facebook Svart 10.August.2007 Har også sett betongringer av den typen de bygger kummer av blitt brukt i stedet for rent lodd. Ringen fester seg godt i mudder og sand slik at du muligens slipper unna med lavere vekt en det som er anbefalt i tråden tidligere på rent lodd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.