Jump to content

wallas 2400 starter ikke.

Maximus

Recommended Posts

Hei 880, hvordan fikk du igang igjen vifta? Måtte den skiftes?

Tror det er det min 2400 lider av, pumpen tikker, det kommer bra røyk ut, men når den skal brenne (rød lampe lyse) så dør den bare ut.

To muligheter til:

1. Defekt gløder.

2. Vifte til forbrenningsluft går ikke. (egen liten vifte) Denne kan sette seg fast i lagrene.

Har hatt begge feil...

Mvh,

Carmencita.

Akkurat kommet hjem etter en kamp med Wallas 3200. Skiftet veke og gløder. Prøvde å starte den med motoren i gang, for å være sikker på å få nok spenning.
Er problemet spenningsfall på veien fra batteri til varmer trenger det nødvendigvis ikke å hjelpe å starte motoren. Man må måle spenningen helt innpå varmeren mens den gløder.

Iom at det kommer røyk er selve glødepluggen mest sannsynlig i orden.

Drukning kan være problemet hvis dreneringen ikke er i orden. Som du skriver må det være fall hele veien til tanken, men problemet kan også være mer eller mindre tett slange.

Hva som er galt med min, vet jeg ikke. Har en mistanke om at den druknet i olje. Kan være interessant å prøve med å la den gå tørr. Men det blir en annen dag.

Wallasen er laget slik at det tilføres parafin/diesel i ei veik. Overskytende brennstoff renner i overløp og i retur tilbake til tanken. Det skal være fall på returen hele veien. Er det ikke det, kan brennstoffet renne over og lekke ut av brenneren.

Hei 880, hvordan fikk du igang igjen vifta? Måtte den skiftes?

Tror det er det min 2400 lider av, pumpen tikker, det kommer bra røyk ut, men når den skal brenne (rød lampe lyse) så dør den bare ut.

Mvh,

Carmencita.

Hei, jeg har også opplevd at vifta har streiket. Jeg mistenker at det var kommet sjøvann inn gjennom skorsteinen.

Jeg åpnet Wallasen og tok ut vifta. Den ligger under topp-dekslet, så det er litt å demontere.

Så åpnet jeg viftemotoren ved å bøye ut de to metall-"låsene" på siden. Trakk deretter ut rotoren. Renset alt med CRC 2-26.

Siden har det fungert greit. Ved ett tilfelle den senere tid, har pumpa sluttet å tikke. Da tok jeg håndtaket på ett skrujern og kakket på selve pumpa. Det var det som skulle til.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...