Jump to content

Rinker Captiva Cuddy 232 diesel 2005, smart valg?

kraken

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter en romslig og fin daycruiser, og har sett for meg en Rinker Captiva Cuddy 232 diesel 2005 model. Men gjør jeg smart i å handle en slik? Etter det jeg har lest og sett så er denne båten akkurat det jeg er ute etter, men har nå pratet med 3 stk. flinke båtkjennere som alle tre har frarådet meg i å invistere i denne... Grunnlaget for dette er visstnok at denne båten er vanskelig å få solgt igjen, og falmer fort i skrog som gjør at den ser 10 år eldre ut etter kort tid... Stemmer dette? :crazy: Har lest postene for Rinker'ne i Erfaringsdatabasen, men følte ikke jeg fikk heilt svar på det jeg lurere på her... Håper noen med Rinker erfaring kan gi meg noen gode råd her... På forhånd takk!

• 1 måned senere...

Jeg har selv en 2004 Rinker Captiva 232 men 5.0 gxi bensin. Vi er kjempe fornøyd med båten. att den skal falme i gelcoat er meg ukjent. Jeg polerer og legger hardvoks på våren og den er like fin nå på høsten. Litt matt overfender list men det er jo naturlig etter en sesong med mega nedbør. Det var bare en kjapp polering så var den like fin igjen.

Når vi kom ned til brygga for utsetting i våres fikk vi spørsmål om båten var kjøpn ny i våres for den så så blank ut. :cool::cool:

Det kan da ikke være noe problem att den famler.

De båtene som sees på som tung solgte er som regel 1-2 år gamle, folk skal jo da ha mere enn de ga for den ny pga inn montert utstyr.

Registerer ellers att det er lite 232 brukt å finne på nettet, er de tung solgte skulle det jo vært flust å velge i.

Vi var å så på 99mod 232 som så ut som ett takras. Vi takket nei til den, men selger fikk prisen sin av en anne kjøper..

Ingen fare å handle Rinker det er min erfaring :yesnod: . Jon på Coast Line marine er bestandi hjelpsom. På motor /drev siden (VP) bruker vi Ragnar Ringastad. Makan til service skal du lete lenge etter

Har også vært i kontakt men Fredrikstad marine service ang fri eksosen. Kjempe trivlige folk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...