Ex Skarpnes9100 Startet 12.August.2007 Link til dette innlegget Startet 12.August.2007 Hei! Da ble det endelig båt igjen! En Nidelv 24 fra 1984. VP 2003 motor. Jippi! MEN; Jeg har lest innleggene her om smørekopper og dra til før hver tur (som jeg fikk beskjed om) Dra til etter hver tur, etter 5 timer, etter en måned, Ett "par-tre ganger per sesong", etc. etc. Hva SKAL jeg gjøre med det som står i min "nye" Nidelv ? Er det Sleipner med kalk eller er det noe annet ? I min forrige snekke, en 22 Polar med nyere Yanmar, var det satt inn oljesmurt pakkboks med engen tank. Aldri snakk om å gjøre noe da.... Kan noen si meg hva jeg skal gjøre? Skal snart på langtur for å kjøre snekka ned til Nøtterøy fra Oslo, og da vil jeg jo helst ikke ha noe tull.... Hun jeg kjøpte den av sa at hun hadde fått beskjed om å dra til litt før hver tur.... Se bilde. På forhånd takk for svar!!!! Pakkboks Nidelv 24 Sitér dette innlegget =============================================== Båt: på jakt etter neste Lolly Link to post
Grand Banks jr Svart 12.August.2007 Link til dette innlegget Svart 12.August.2007 Jeg vet ikke, men er veldig intr i svaret selv. Hatt Nidelv 24 i 2 uker nå. Har dratt til pakkboksen litt innimellom, men det lekker litt i akslingen. Tipper det må gjøres noe mer. og ja, den er full av fett... Så dere som kan dette: Hvordan skal vi smøre akslingen best mulig? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Ingar Svart 13.August.2007 Link til dette innlegget Svart 13.August.2007 Dette ser ut til å være pakkboks med simmerringer. Dersom disse lekker er ringene slitt og må byttes når lekkasjen ikke lenger er akseptabel. Å sjekke hver 5. driftstime er ok, men ikke dra til mer enn at lokket føles fast, ikke press inn fett med makt. Sitér dette innlegget Link to post
Ex Skarpnes9100 Svart 13.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2007 OK, da følger jeg bare med. Så langt har jeg ikke notert noen lekkasje, og koppen kjentes veldig "hard" ut når jeg prøvde å vri litt... Takk for tips ! Sitér dette innlegget =============================================== Båt: på jakt etter neste Lolly Link to post
Anonym Svart 13.August.2007 Link til dette innlegget Svart 13.August.2007 Dersom det bildet er ment å være signaturen din bør du nok redusere størrelsen ganske mye. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 13.August.2007 Link til dette innlegget Svart 13.August.2007 Det stemmer. Ifølge siden for signaturoppsett er maksstørrelse 234x60 pix: Sitér dette innlegget Link to post
Ex Skarpnes9100 Svart 13.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2007 Ja det ble nok feil link der! Men det er da mye bedre å se den nye fine Nidelven min i slikt format ???? hehe, neida, nå ar jeg endret det. Frode Sitér dette innlegget =============================================== Båt: på jakt etter neste Lolly Link to post
Ingar Svart 13.August.2007 Link til dette innlegget Svart 13.August.2007 Fersk Nidelv 24 eier skrev: Men det er da mye bedre å se den nye fine Nidelven min i slikt format ???? Joda, båteiere i gledesrus fortjener litt slack. Men over tid blir en slik signatur noe i største laget... Sitér dette innlegget Link to post
Folkesnekka Svart 7.September.2007 Link til dette innlegget Svart 7.September.2007 Heisann... Når det gjelder pakkboksen skal du bare "dra inn slakket" som det heter....dette kjenner du lett ved å kun bruke fingertuppene. Når det gjelder drypp fra aksel/pakkboks er det akseltabelt med 1 drypp pr. minutt. Er det oftere skal man først justere/skru til mutter som sitter på selve pakkboksen....hvis dette ikke hjelper eller det ikke er mer og justere påbør man ta jobben med å sjekke simringene og evt. pakke om selve pakkboksen.... legge i ny talgpakning etc etc ;-) Sitér dette innlegget Link to post
knyt Svart 25.April Link til dette innlegget Svart 25.April Grand Banks jr skrev On 12.8.2007 at 23.06: Jeg vet ikke, men er veldig intr i svaret selv. Hatt Nidelv 24 i 2 uker nå. Har dratt til pakkboksen litt innimellom, men det lekker litt i akslingen. Tipper det må gjøres noe mer. og ja, den er full av fett... Så dere som kan dette: Hvordan skal vi smøre akslingen best mulig? Vis hele sitatet Jeg borret bare hull i lokket, gjenget å skrudde på fettnippel så bruker jeg bare fettpressa i ny og ne 😃 Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 2.Mai Link til dette innlegget Svart 2.Mai Velkommen til forumet Knyt! Til info så er dette en gammel tråd i forumet. Jeg lurer ikke på dette lenger. Nå er det 18 år siden jeg skrev den kommentaren som du svarte på , men svaret kan jo være bra for andre. 👍 Når det er sagt så er vel dette en type talkpakning som det skal presses fett inn i, men det bør gjøres forsiktig. Presser man for hardt kan man presse ut pakningene etter det jeg husker. Jeg har ikke overnevnte båt lenger. Mener den ble solgt høsten 2009 eller 2010. Som nevnt: Velkommen til forumet! Dette er et levende gammelt forum, og mange har vært her i både 5, 10 og nå over 20 år. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.