Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

Jeg har en del av disse billige Kina-LED'ene som fungerer utmerket. De er helt uten elektronikk, kun koblet i kombinasjoner av serie og parallell med noen motstander for strømbegrensning og dermed genererer de null støy. De er derfor temmelig temperaturuavhengige. De må settes inn rett vei med hensyn til pluss og minus, men det mestrer jeg. De er beregnet på 12volt, så plugges de inn i et 24volt system, blir det nok bare et kort blink før de går i svart. Noe særlig plagsom forskjell i lysstyrke om spenningen er 12,4V eller 14,4V, er det ikke. Jeg har ikke hatt de mer enn 2 - 3 år, men de lyser fremdeles som da de var nye, med varmhvitt lys.

led_g4.jpg.c97742d583afbe4662481e61d34a4c67.jpg

Lars H.

Lars H.

Lars H.

Jeg har en del av disse billige Kina-LED'ene som fungerer utmerket. De er helt uten elektronikk, kun koblet i kombinasjoner av serie og parallell med noen motstander for strømbegrensning og dermed genererer de null støy. De er derfor temmelig temperaturuavhengige. De må settes inn rett vei med hensyn til pluss og minus, men det mestrer jeg. De er beregnet på 12volt, så plugges de inn i et 24volt system, blir det nok bare et kort blink før de går i svart. Noe særlig plagsom forskjell i lysstyrke om spenningen er 12,4V eller 14,4V, er det ikke. jeg har ikke hatt de mer enn 2 - 3 år, men de lyser fremdeles som da de var nye, med varmhvitt lys.

led_g4.jpg.c97742d583afbe4662481e61d34a4c67.jpg

Lars H.

• Create New...