fjordplast Startet 14.August.2007 Del på Facebook Startet 14.August.2007 (redigert) Jeg har en Optimist som jeg fikk da jeg var 8 år, dvs. for ca. 35 år siden. Optimisten er fortsatt i live og går nå i arv til neste generasjon. Båten er O-66 og det er et skilt fra Helmerstuens båtbyggeri på Jevnaker. Er det noen som vet noe om dette bårbyggeriet? --cepe Redigert 14.August.2007 av fjordplast (see edit history) Sitér dette innlegget Med styren i blodet siden 8 års alder. www.fjordboatclub.com www.fjordclub.com Link to post
Anonym Svart 14.August.2007 Del på Facebook Svart 14.August.2007 Jeg vil tro dette treffet er relevant: http://www.ringblad.no/liv/article2576370.ece Sitér dette innlegget Link to post
fjordplast Svart 14.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2007 (redigert) Det var interessant! Jeg fant denne også: Båtbyggere i oppland --cepe Redigert 14.August.2007 av fjordplast (see edit history) Sitér dette innlegget Med styren i blodet siden 8 års alder. www.fjordboatclub.com www.fjordclub.com Link to post
Selco18 Svart 14.August.2007 Del på Facebook Svart 14.August.2007 Hei! Har du noe greie på hva som har skjedd med selcoforum? Sitér dette innlegget Link to post
fjordplast Svart 15.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2007 Jeg har prøvd å kontakte admin på Selcoforum uten å få noe svar. Jeg sjekker igjen. Selcoforum er savnet. --cepe Sitér dette innlegget Med styren i blodet siden 8 års alder. www.fjordboatclub.com www.fjordclub.com Link to post
fjordplast Svart 15.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2007 Mail til admin@selcoforum.com og selcoforum@selcoforum.com bouncer . Sitér dette innlegget Med styren i blodet siden 8 års alder. www.fjordboatclub.com www.fjordclub.com Link to post
fjordplast Svart 15.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2007 Jeg fikk snakket med Erik helmerstuen på telefon i dag. Hyggelig prat. Båtbyggeriet er nedlagt, men lå i sydenden av randsfjorden, omtrent ved hadelands glassverk. Det er hyggelig å fortelle noen at båten de bygde for 35+ år siden fortsatt bringer glede. --cepe Sitér dette innlegget Med styren i blodet siden 8 års alder. www.fjordboatclub.com www.fjordclub.com Link to post
fjordplast Svart 15.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2007 Ang: Selcoforum.com Jeg fikk tak i webmaster på telefon. Han er i live og han lovet ar selcoforum kommer opp igjen, men det tar tid pga. jobbmessige prioriteringer. Vi gleder oss. Sitér dette innlegget Med styren i blodet siden 8 års alder. www.fjordboatclub.com www.fjordclub.com Link to post
Selco18 Svart 15.August.2007 Del på Facebook Svart 15.August.2007 Hyggelig å høre Sitér dette innlegget Link to post
Viking. Svart 16.August.2007 Del på Facebook Svart 16.August.2007 Strålende!! Jeg har også ringt han (Eirik), men han tok ikke tlf (tipper flere har ringt). Vi får gi han litt tid.... "bagger" Sitér dette innlegget Båt 1: Polar 20 - Marna 1977 Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979 Navionics hd Europa, på Samsung 10". Galia 530 2004, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22 Link to post
kehnor Svart 11.August.2008 Del på Facebook Svart 11.August.2008 Hei Jeg har en Oslojolle pluss en Eike (begge 17') som ble bygget hos Helmerstuen - det må ha vært i begynnelsen av 1960-årene. Båten har de siste årene hengt mørkt og tørt i båthuset, men ble satt på vannet for et par, tre uker siden, tett og god. Vet noen når båtbyggeriet ble lagt ned? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.