SveinHa Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Naturen har en utmerket evne til å ordne opp i naturlige biologiske utslipp For omlag 25 år siden dykket jeg i Smedasundet i Haugesund og kom opp igjen med dopapir på hodet (bokstavlig talt) men selv da, når denslags utslipp gikk direkte ut i sundet, var der ikke synlig utslipp/bunnslam mer enn 6-8 meter fra kaien, lengre ute var der ren og pen sandbunn. Klart der unntaksvis var noen "ubåter" i overflatestilling men det må en vel regne med når utslippene er helt ubehandlet. Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Sydvesten Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Hvilken rolle det har i dag, vet jeg ikke. Men kloakken fra Oslo og en del av kommunene rundt går i dag i et tunel-nettverk til en rensestasjon i Asker. Litt skjer det da på Bekkelaget også Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Anonym Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 (redigert) Og litt fakta som jeg fant: VEAS behandler avløpsvannet fra det vestlige Oslo (60 % av Oslos avløp), samt Asker og Bærum. BRA behandler avløpsvannet fra det østlige Oslo (40 % av Oslos avløp), samt deler av Oppegård og Nittedal kommune. VEAS=Vestfjorden avløpsselskap BRA=Bekkelaget renseanlegg Redigert 22.August.2007 av Anonym (see edit history) Link to post
Teodor Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Så vidt jeg vet er anlegget på Bekkelaget mye eldre enn 50 år. Hvilken rolle det har i dag, vet jeg ikke. Men kloakken fra Oslo og en del av kommunene rundt går i dag i et tunel-nettverk til en rensestasjon i Asker. Litt skjer det da på Bekkelaget også Greit nok Sydvesten, men hva er det du vil siden du siterer meg delvis? Link to post
Anonym Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 (redigert) Greit nok Sydvesten, men hva er det du vil siden du siterer meg delvis? Sikkert påpeke at du hadde bare delvis rett, vil jeg tro. 60% av kloakken går altså til Vestfjorden, 40% til Bekkelaget.. (Pluss kloakken for oppegård og nittedal elns) Redigert 22.August.2007 av Anonym (see edit history) Link to post
Teodor Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Sikkert påpeke at du hadde bare delvis rett, vil jeg tro. Det kan han vel sannsynligvis svare for selv også? Eller? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn