Jump to content

YAZAKI fartsmåler


JULIANNE

Recommended Posts

Har noen av dere erfaringer med YAZAKI farts- og distansemålere?  :smiley:  Min måler (modell 374 PW, fra 1985) har sluttet å virke. Først sluttet distansemåleren å virke, telleverket hang seg opp. Så sluttet fartsmåleren å virke, den står konstant på 0 knop.

 

Jeg vet ikke om det er instrumentet, giveren eller begge deler som er i stykker. Det er elektrisk overføring mellom giver (av skovlhjul-typen) og instrumentet. Bak på instrumentet er det tilslutninger for "P", "-" og "+".

 

Vet noen om hvem som forhandler eller evt. reparerer disse instrumentene? :cryin:

 

Vet noen om virkemåten og hvordan det går an å teste instrumentet selv? Er det pulsfrekvens, motstand eller spenning som varierer i giveren?

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

TelmoControl i Oslo mener jeg er importør. Seatronic i Moss driver med "sideimport". Slike instrumenter er vel bruk og kast, ikke noe å plukke fra hverandre og reparere.

Takker for tips.

Ingen av de nevnte importerer Yazaki lenger.  Har nå bestilt en NASA Target logg fra Seatronics, ca. 1500 kr., med digital visning.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...