Jump to content

Hvordan er Båt været hos dere?

ola_dunk

Recommended Posts

18 grader, vindstille og lettere overskyet. Værmeldingen tatt på balkongen klokken 1519 idag

vaeret_idag.jpg

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Hadde du hatt seilbåt så hadde det vel vært iddelt

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Her er det vær, og ganske mye av det også. (Sørlandet: Grimstad)

Normalt er det stabilt regnvær eller stabilt pent vær/ overskyet.

I år har, og er, det stabilt ustabilt:

Komme inn i båthavna med båten,

skal bare noe kjapt,

la kalesjen være nede

- og 2 timer etterpå nesten råkjøre med bilen for å rekke til båten før den enormt mørke skyen (som ikke var der tidligere) sørger for at jeg må bruke lensepumpa (og tørke puter og hva ellers i dager etterpå...)

Man kan snakke om været :discuss: , men jeg fortrekker å gjøre det i en tørr båt :cheers: (med fungerende dieselvarmer :lol: )

(min fungerer for øyeblikket ikke. Kalesjen fungerer ikke så innmari godt heller... Forsinker bare regnværet littegranne på sin vei ned i kjølen...)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Her var det stort sett ganske bra forige helg. (Sildajazz i Haugesund, med enormt mye båt)

Etter mandag har det stort sett vert drittvær, med vind opp til stiv kuling fra sørlig kant, og med noen formidable regnskyll innimellom. :diving: Dette skal visst fortsette ut til og med denne helgen også. :headbang::cryin:

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...