lano2 Startet 16.August.2007 Link til dette innlegget Startet 16.August.2007 Kanskje Hals ? ...eller Aalborg ? ...eller Sæby sitt nye badeland ? Sitér dette innlegget Link to post
Stigt:-) Svart 16.August.2007 Link til dette innlegget Svart 16.August.2007 (redigert) Tjørnkalven rett nord for Marstrand. Der likt vi oss, liten gjestehavn med plass til 8-10 båter( kansje fordi det var det eneste stedet hvor solen var fremme lenger en 1t i løpet av 3 uker) kun 330 dager til neste sommerferie Redigert 16.August.2007 av Stigt:-) (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ollebollenor Svart 16.August.2007 Link til dette innlegget Svart 16.August.2007 (redigert) Ramsø ved Koster: Saga på vei inn med reker: Redigert 16.August.2007 av ollebollenor (see edit history) Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
Lars H. Svart 16.August.2007 Link til dette innlegget Svart 16.August.2007 Ikke så ille her på Klädesholmen hvor vi ligger akkurat nå heller. Men vi har andre "smultronställen" som vi ikke forteller om. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
litt peiling Svart 16.August.2007 Link til dette innlegget Svart 16.August.2007 (redigert) Kragerø kanskje Redigert 16.August.2007 av litt peiling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 16.August.2007 Link til dette innlegget Svart 16.August.2007 Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 16.August.2007 Link til dette innlegget Svart 16.August.2007 Det var helt klart hjemmehavna til Sydvesten som ble min favoritt i år. Nesten ikke folk, og den ene jeg pratet med der var meget hyggelig, ga meg jaggu strømtilgang også :) Prisen jeg betalte der var også til å leve med :) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 16.August.2007 Link til dette innlegget Svart 16.August.2007 Ulvøysund kommunale brygge (9 meter lang)... (!!!) (Brygga som gav meg mest tilfredsstillelse og takknemlighet i sommer!) Kom ferielastet og med frisk bris i rumpa/ fra siden, fra Blindleia og skulle til Søgne. Hadde telt på knappene om vi skulle ta utaskjærs eller gå inn til Tømmerstø og indre vei. Valgte i siste øyeblikk å endre kursen å ta inn gjennom Ulvøysund for å krysse Kvaasen og bunkre mat og diesel på Tømmerstø. Kom inn der det begynner å bli litt trangere i Ulvøysund, og motoren kuttet. Stoppet ikke, men absolutt ingen hjelp til manøvrering heller. Hoppet frem på baugen og kastet dreggen for å bremse litt, men kursen var bra ;-) Drev rett inn på den kommunale (?) lille brygga som brukes av rutebåt om sommeren. Fikk fendret på vei inn. Ikke beste, mest private eller mest fredfulle stedet å ligge, men betraktlig bedre enn å ligge mellom skjærene på usiden i de bølgende som var der den dagen. 5 minutter før, og det hadde vært svært ubehagelig. 5 minutter etter og vi hadde vært på Kvaasen (ennå mer ubehagelig). Ulvøysund brygge kan være temmelig behagelig, det er bankers PS: Feilen var, etter en del feilsøking, at tanken hadde tettet seg. (Utsuget) Fikk blåst ut driten, byttet dieselfilter og tok over til Tømmerstø senere. Vasket tanken der, fylte nytt og har ikke hatt antydninger til problemer etterpå... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Skipper Worse Svart 16.August.2007 Link til dette innlegget Svart 16.August.2007 Skudeneshavn, uten tvil!! (OK det ble kanskje litt omphaloskeptisk dette men det er en flott by!!) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
lassal Svart 16.August.2007 Link til dette innlegget Svart 16.August.2007 Hvis uthavn teller må jeg si at det er svært trivelig på Bergholmen utenfor Drøbak/Sætre. Et trivelig sted hvor det tydelighvis samler seg opp. Bildet er tatt i slutten av fellesferien. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 17.August.2007 Link til dette innlegget Svart 17.August.2007 Helt klart den nyoppussede Skjerjehavn - der som den omstridte kongestatuen nå er plassert. En lokal lakse-millionær har pusset opp dette gamle handelsstedet, brukt atskillige millioner, lagt nye flytebrygger, bensin/diesel, butikk (som er en "ekte" landhandel over disk), restaurant (med skjenkeløyve), vaskemaskiner, dusjer, romutleie og endatil vedfyrte badestamper. Utrolig bra og koselig havn, klart den beste! Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 17.August.2007 Link til dette innlegget Svart 17.August.2007 Jeg koste meg veldig her: Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.August.2007 Link til dette innlegget Svart 17.August.2007 (OK det ble kanskje litt omphaloskeptisk dette men det er en flott by!!) Ompha... hva for noe? Selv ordbøkene og leksikon (på nettet) kjenner ikke igjen dette ordet! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
SpaceCab Svart 17.August.2007 Link til dette innlegget Svart 17.August.2007 (redigert) I år var vår beste havn utvilsomt Kragrø og den vi likte minst var Havnen hotell på Tjøme, der ble harry faktoren i største laget for oss med båt på 23 fot og bare Visakort (ikke gullkort en gang) :-) Redigert 17.August.2007 av SpaceCab (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 17.August.2007 Link til dette innlegget Svart 17.August.2007 ...og her, selfølgelig: Sitér dette innlegget Link to post
jo_no Svart 17.August.2007 Link til dette innlegget Svart 17.August.2007 Jeg koste meg veldig her: Da reiste du ikke mange meterne..... Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 17.August.2007 Link til dette innlegget Svart 17.August.2007 (redigert) Beste sted var utvilsomt Anholt! Sol, varme og 19 grader i vannet, med andre ord høy Syden-faktor Samtidig leste vi på medbragt pc at Kystvakten fisket campingvogner i Larviksfjorden! Anholt anbefales for dere som ikke har vært der. 170 fastboende, spesiell og nydelig natur, samt kilometerlange strender. Og tillegg danskere enn det danskeste fastland Redigert 17.August.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kito Svart 17.August.2007 Link til dette innlegget Svart 17.August.2007 (redigert) I år var Risør (ikke den nye brygga) best og vi lå innenfor steinmoloen. Vil bare passe på å advare medlemmene om å legge til utenfor den østre steinmoloen da det bare er 0,7 meter. Ellers var Perleporten utenfor Risør flott. Dårligst var Kragerø, både på grunn av en del skvalpesjø, men også på grunn av svært dårlig service på restaurantene. Tollboden var dog et hederlig unntak med god mat og service. Redigert 17.August.2007 av kito (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 17.August.2007 Link til dette innlegget Svart 17.August.2007 (redigert) ...eller Sæby sitt nye badeland ? Ja, Sæby er jo en klassiker. Og det nye kulturhuset med bibliotek og badeland var utrolig fiiint!! saebysvoemmebad Redigert 17.August.2007 av regina_nei_takk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 17.August.2007 Link til dette innlegget Svart 17.August.2007 I år var det ikke mange lange turer, vi kom oss til Fevik på Sørlandssida og til Fanterenna mellom Flatskjærene i Østfold. Men finest var det i Skutevikskilen og de fineste turene i land hadde vi på Jomfruland. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Pjolter Svart 17.August.2007 Link til dette innlegget Svart 17.August.2007 (redigert) Beste havnen for oss i år var nok Råkvågen. det var masse liv og hyggelige folk. Bra service tilbud ( Gratis vaskemaskin og tørketrommel og grei havne leie) samt hyggelige folk på serveringssteder og på brygga. ( Vi lå på Vågen) Men vi trivdes også bra på storfosna. Hvor det var flott for barna med stranden og butikk ikke langt unna. Nærmeste bar var riktignok 20 min unna ( Vi ble kjørt hjem da..) Stille og fredelig, Rimelig leie. Dusj og greit sanitæranlegg Med en fantastisk strand som ungene døpte kaptein Sabeltann stranden.. Tar med bilde på veg hjem også jeg da.. Mvh Pjolter Redigert 17.August.2007 av Pjolter (see edit history) Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Skipper Worse Svart 17.August.2007 Link til dette innlegget Svart 17.August.2007 (redigert) og de fineste turene i land hadde vi på Jomfruland. Åpenbart et sted for eleverte båtmennesker som vet å nyte båtlivet på rette måte.Uff nei nå ble jeg visst litt omphaloskeptisk igjen! Redigert 17.August.2007 av rem (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
lano2 Svart 17.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2007 (redigert) Mandalsskjærgården er vel den beste ? ( Men dette får jeg vel kjeft for å mene ... ) Redigert 17.August.2007 av lano2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 17.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2007 Skagen var jo OK i år, pga nye brygger som dessverre ikke ble liggende permanent... Været var strålende. Slapp å bruke solkrem, og kunne nyte konjakken innendørs... Sitér dette innlegget Link to post
Leidulf Svart 17.August.2007 Link til dette innlegget Svart 17.August.2007 Trur ei vil flytte sørover................. Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.