Astor Svart 17.August.2007 Link til dette innlegget Svart 17.August.2007 Koslige Resø er en av våre absolutte favoritter. Når vi besøker stedet i juni eller august. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
lano2 Svart 18.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 Grunnen til at Mandalskjærgården kan anbefales, er jo at det ikke vrimler av BP medlemmer er. Etter alle innleggene mine, så var det ingen som våget seg ned hit. Da slipper man alle de hersens Bav diskusjonene på land... Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 18.August.2007 Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 Ser at KOB alt har vært ute med fasiten for meg... Jomfruland og Skutevikkilen er fatastike steder... begge en 14-15 mil unna hjemmehvanen min og fin helgetur.. Når det gjelder Sverige så er det mange fine steder der... men vi likte oss godt på Ellös, en rolig og fin havn som ikke er for stor.. og Malmön da... neste år blir det fiskerhvanen på denne Ön Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
At-le Svart 18.August.2007 Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 (redigert) Vi lå båten en uke i Dvergsnes i Kristiansand sommer i år. Idyll og lunken. Dyp i sund 1,5 meter. Kommer gjerne der igjen om noen år. At-le Redigert 18.August.2007 av At-le (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 18.August.2007 Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 Etter alle innleggene mine, så var det ingen som våget seg ned hit. Da slipper man alle de hersens Bav diskusjonene på land... Sant nok, men neste sommer får du sørge for bedre vær. Mytterilignende tilstander ombord ved Kristiansand pga været medførte at jeg måtte snu. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 18.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 Ja, og du har jo blå stripe på din båt... ...glemte jo at den beste havna i sommer var forpiggen, med utsikt over regnskogen. Sitér dette innlegget Link to post
opas Svart 18.August.2007 Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 Jeg synes Hardbakke i Solund var en flott havn som vi kommer å besøke flere ganger. Den ligger i le for all slags vær , har god plass og det finnes en resturant som serverer noen herlige retter. Der finnes strand , volleyball og sykkelutleie. Sitér dette innlegget 2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax Link to post
o.b.lix Svart 18.August.2007 Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 Jeg synes Hardbakke i Solund var en flott havn som vi kommer å besøke flere ganger. Etter å ha besøkt Hardbakke i år (for første gang), ble vi skuffet. Plassen er oppskrytt, tungvindt å få hjelp, ingen gjesteplasser merket fra de faste, lekeplass og butikk skulle det være, men det var jo langt oppi hutaheiti! (+ for fin strand.) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 18.August.2007 Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 Er det stranden midt i havnen dere er imponert over, midt blant oljerester, søl og annet unevnelig? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
o.b.lix Svart 18.August.2007 Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 (redigert) Er det stranden midt i havnen dere er imponert over, midt blant oljerester, søl og annet unevnelig? Et stykke til venstre for opas sitt bilde, ved siden av et naust der... Redigert 18.August.2007 av o.b.lix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 18.August.2007 Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 Ja det var den jeg hadde i tankene. Pføøøyyy! Det er en bedre strand på andre siden av bukten 10 min. gange. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
o.b.lix Svart 18.August.2007 Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 Det er en bedre strand på andre siden av bukten 10 min. gange. Det er dette som var problemet med Hardbakke - "alt" ligger 10 min gange unna - spesielt for oss med små barn (alder 11 / 5,5 / 3), kunne vært greit om ting foregikk sånn noenlunde i samme område som vi er i? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 18.August.2007 Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 Men finest var det i Skutevikskilen .........og Skutevikkilen er fatastike steder... Har aldri ligget med båt i SKutevikskilen siden jeg har hytte "to spytt og et hopp unna" retning Jomfruland, men kikker stadig innom der per båt. Har sittet med det inntrykket at det er overraskende mye vind der inne på sydvesten og at solen går litt tidlig? Begge deler avhenger sikkert en god del av nøyaktig hvor i bukta man ligger, men allikevel? Personlig mener jeg at de fineste stedene i Kragerøs ytre skjærgård er Stråholmen, Jomfruland, Skratta og Rauane (både østre og vestre). Finnes ellers en god del litt bortgjemte perler i Kragerøs skjærgård, men da blir man liggende mere alene, ikke alltid så dumt, men avhenger av hvilket mannskap man har, alder og interesser! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Skipper Worse Svart 18.August.2007 Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 Det er dette som var problemet med Hardbakke - "alt" ligger 10 min gange unna - spesielt for oss med små barn (alder 11 / 5,5 / 3), kunne vært greit om ting foregikk sånn noenlunde i samme område som vi er i? Jeg så ikke slik på det da vi var der; våre barn har bare godt av å bli satt i bevegelse Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Teodor Svart 18.August.2007 Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 ...glemte jo at den beste havna i sommer var forpiggen, med utsikt over regnskogen. Det var mange avsatser og fremspring og åpne rom i regnskogen din! Hvordan arter den seg i stiv til sterk kuling? Det blir ikke mye rundjuling når du forflytte deg under dekk? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 19.August.2007 Link til dette innlegget Svart 19.August.2007 (redigert) Har aldri ligget med båt i SKutevikskilen siden jeg har hytte "to spytt og et hopp unna" retning Jomfruland, men kikker stadig innom der per båt. Personlig mener jeg at de fineste stedene i Kragerøs ytre skjærgård er Stråholmen, Jomfruland, Skratta og Rauane (både østre og vestre). Er enig i at soler forsivnner tidlig på kvelden i Skutevikkilen, er ikke så ofte der selv mere... har ikke vært der med seilbåten ennå.. Når det gjelder stråholme så er det er fantastisk firn og idyllisk sted, blir vel en tur innom der i løpet av høsten tenker jeg.. Gjestehavnen er jo ikk av de støreste der, Jomfruland er vi også enig om... Jeg har ikke vært innom Rauane eller Skrat, kun gått forbi... må vellegge turen innom der snart tenker jeg.. Regner med jeg passerer hytten din da på min ferd fra Jomfruland og mot skutevikkilen og videre mot den nordøstlige løpet av kreppa Redigert 19.August.2007 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
pete Svart 19.August.2007 Link til dette innlegget Svart 19.August.2007 (redigert) Karlsviken, nydelig sted, mulighet for lange turer, fin badestrand. Ikke annet... Redigert 19.August.2007 av pete (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.August.2007 Link til dette innlegget Svart 19.August.2007 Regner med jeg passerer hytten din da på min ferd fra Jomfruland og mot skutevikkilen og videre mot den nordøstlige løpet av kreppa Jepp, ligger på Buholmen inn fra Arøysund, sundet mellom Arøy og Buholmen hvor du har to tydelige steiner midt i sundet, men kan gå på begge sider av disse. Stråholmen, ja er vel ikke plass til mere enn 4/5 båter og dypgånde er vel heller ikke mere enn akkurat? Alternativet er jo å ligge til ankers opp mot land på innsiden av Stråholmen og nord for havnen. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
lano2 Svart 19.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2007 I Lemvig hadde de syrefast paraply, noe som er kjekt å ha hvis du skal imponere svigermor... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.August.2007 Link til dette innlegget Svart 19.August.2007 I Lemvig hadde de syrefast paraply, noe som er kjekt å ha hvis du skal imponere svigermor... Hej Lano2 jag var oxo inom Lemvig.....koslig liten by skall gå dit fler ganger.....ett bra alternativ til Thyborön..... men den nye vi perlen vi fann var havnen på Fur Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gismo Svart 19.August.2007 Link til dette innlegget Svart 19.August.2007 I år var det ikke mange lange turer, vi kom oss til Fevik på Sørlandssida og til Fanterenna mellom Flatskjærene i Østfold. Men finest var det iSkutevikskilen Lå her for første gang nå i helge. (Ja, selv om jeg både bor og har hjemmehavn i Kragerø .) Har lenge trodd at Perleporten i Risør var den flotteste uthavn i nærheten med snekkefart, men Skutevik kilen mener jeg går Perleporten en høy gang. I tillegg hørte vi nydelig joiking og sang utover natta fra hytta som ligger nordøst i kilen. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.August.2007 Link til dette innlegget Svart 19.August.2007 Jeg kunne ønske meg et skille i denne flotte tråden mellom: 1) Uthavner - gjestehavner (naturhamnar - gästkamnar, mv) 2) Land (Norge - Sverige - Danmark - Tyskland, jfr. Kommas Hamnlods 2007-209, se http://www.nautisk.no/index.php/products/k...avnelods_x10010 ) 3) Kystområde (nord - vest - syd - øst / alternativ havområde: Skagerak/Kattegat/Sundene mv). Jeg skal komme tilbake utover høsten/vinteren med bidrag i denne - eller andre tilsvarende - tråden med innspill. Jeg savner foreløbig henvisning til Samsø i Danmark, særlig Ballen, og Dyvig på Als, også i Danmark. Men, - jeg har maange andre flotte kandidater. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 19.August.2007 Link til dette innlegget Svart 19.August.2007 Er enig i at soler forsivnner tidlig på kvelden i Skutevikkilen, er ikke så ofte der selv mere... Skutevikkilen er ikke så lett å ta seg inn i med seilbåt. Jeg var der for første gang i fjor, og selv om jeg var klar over grunna i innseilingen, og hadde studert innseilingen i detalj på forhånd så klarte jeg å subbe borti grunna. Det samme skjedde med flere andre seilbåter den korte tiden vi var der. Synd de ikke kan sette opp et merke der. Da vi gikk ut igjen, kunne vi tydelig se alt bunnstoffet som lå igjen på denne grunna. Vi gikk da ut på høyeste høyvann, og så nær fjellet at jeg måtte ha en som satt på rekka og og "sparket fra" mot fjellkanten. Da vi gikk inn var det ikke mulig å se grunna fordi sola skinte i vannflaten, og det var små krusninger på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.August.2007 Link til dette innlegget Svart 19.August.2007 ...............fordi sola skinte i vannflaten...................... vilken dag var det???? måste ha vart sommeren som passerte den dagen......... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 19.August.2007 Link til dette innlegget Svart 19.August.2007 (redigert) opps Redigert 20.August.2007 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.