bliss X Svart 19.August.2007 Link til dette innlegget Svart 19.August.2007 vilken dag var det???? måste ha vart sommeren som passerte den dagen......... Det var i fjor Gunga. Ikke i år Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 20.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 (redigert) Thyborøn begynner faktisk å komme seg i turistmodus. Denne fabrikkhavna jobber nå med saken om å bli litt turistvennlig.... Her et bilde fra sneglehuset. Innseglingen fra vest: Redigert 20.August.2007 av lano2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 20.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 Lemvik var litt bråkete, men med varm leverpostei fra slakteren til frokost, så var alt glemt... Her ligger man godt i le for øst og sydlige vinder, derfor en egen "bjergbane"....(Dansk høyfjell) Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 Personlig mener jeg at de fineste stedene i Kragerøs ytre skjærgård er Stråholmen, Jomfruland, Skratta og Rauane (både østre og vestre). Finnes ellers en god del litt bortgjemte perler i Kragerøs skjærgård, men da blir man liggende mere alene, ikke alltid så dumt, men avhenger av hvilket mannskap man har, alder og interesser! Bare si meg enig her. Dessuten Lano. Så er den beste leverposteien hos slakter Wishløff i Kragerø.......... Syntes jeg da:-)) Mvh Pjolter som har hytte rett innefor Rauane Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
lano2 Svart 20.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 Nibe har fått ny kanal i år, mens i fjor slet Gunga Din med å komme inn... Kan være litt ekkelt å gå inn her i dårlig vær. Kanalen er ikke bred. Eget svømmebasseng i havna !! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 Bare si meg enig her. Dessuten Lano. Så er den beste leverposteien hos slakter Wishløff i Kragerø.......... Syntes jeg da:-)) Må bare innrømme at jeg var ikke innom byen (Kragerø) i sommer, men så vidt jeg vet så har Wishløff lagt ned og (slakter) Brubakken flyttet inn i lokalene, så der røyk leverposteien - dessverre! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Careka Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 Det er bare en plass vi bare må innom, på vei sør/nord over. Olavshålet, NyHellesund. Her trives alle i familien. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Pjolter Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 Må bare innrømme at jeg var ikke innom byen (Kragerø) i sommer, men så vidt jeg vet så har Wishløff lagt ned og (slakter) Brubakken flyttet inn i lokalene, så der røyk leverposteien - dessverre! Hææææ???? ekke mulig... Eneste året på 40 år jeg ikke er på hytta, også skjer dette..... Ikke bra. Han trengte konkurransen ... Mvh Pjolter som kommer til å savne Wischløff Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
lano2 Svart 20.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 Pjolter, jeg ser ingen annen utvei enn at du må ta deg fri 1 mnd fra jobb, og reise ned straksens til Lemvig med båten. Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 ...men hvordan uttales Lemvig ? Hvor skal trykket være ? Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 Det er koselig sted Lillesand. Vi fikk gratis frokost 2 boller med kaffepulver og frukt 2 dager At-le Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 Har sittet med det inntrykket at det er overraskende mye vind der inne på sydvesten og at solen går litt tidlig? Begge deler avhenger sikkert en god del av nøyaktig hvor i bukta man ligger, men allikevel? Det er riktig at sydvesten kan ta mye - det oppstår en slags trakteffekt og vinden dreier inn i bukta. Men det er bare unntaksvis at dette har vært et problem og da finner vi oss andre steder. Likeledes forsvinner solen litt tidlig, men det avhenger jo av hvor man ligger - det er forholdsvis sen kveldssol i deler av bukta. Inseilingen er litt kronglete Bliss X, men skal være greit med seilbåt også bare man holder seg på riktig side og tett inntil fjellet. Jeg har sett forholdsvis store skuter gå inn (noen har også gått på og blitt stående) og motorbåter på 50' som har kommet inn ganske problemsfritt selv om det ser hårfint ut. Det står et merke på steinen som du skal ha på høyre side, og som du skal ha størst mulig avstand til, men altså ikke på selve grunnen. Noe som kan anbefales er en tur opp på utsiktspunktet på vestsiden av bukta Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
lano2 Svart 20.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 Det er riktig at sydvesten kan ta mye Ja, han tar for seg her på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 Bergen, i Vågen ved Sakkariasbryggen. Spetakulært når månen kommer opp over Fløyen. Nice, Monaco, Toulon og Cannes, gå hem å vogg. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 Latser opp et detaljert kart av Skutevikskilen... Dette er del av den serien jeg har scannet... Det skjæret som ligger i innseilingen kan jeg ikke se på dette kartet Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
bliss X Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 Det er koselig sted Lillesand. Vi fikk gratis frokost 2 boller med kaffepulver og frukt 2 dager At-le hmm.... Noe kjent med den fyren nederst til venste på bildet Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 kan det stemme at jeg så bliss x på oscarsborg før i sommer? Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
bliss X Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 kan det stemme at jeg så bliss x på oscarsborg før i sommer? Ja det kan stemme. Lå der St. Hans og jeg så deg flere ganger. Var bortom båten din også, for å hilse på men du var nok på land. Stilig båt Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 var sikkert på havnesenteret eller ferja. Kjenner masse folk på borgen Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
KOB Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 Dette er del av den serien jeg har scannet... Det skjæret som ligger i innseilingen kan jeg ikke se på dette kartet Mener jeg også har disse kartskissene et sted.... Akkurat denne over Skutevikskilen er ikke så nøyaktig, det er et bedre detaljkart i form av en losskisse i Den Norske Los, og flere havneguider har også en bedre skisse. Grunnen det snakkes om er egentlig en forlengelse under vann av skjæret/steinen like til høyre for den siste (tredje) pilen som viser innseilingen. Steinen ligger vis a vis skrenten på fastlandssiden, som stikker ut i innseilingen. Skissen er imidlertid litt feil, da steinen og skrenten ligger mer rett imot hverandre. Jeg har en video på hejmmesiden min som viser innseilingen. Kanskje ikke noe stort filmatisk verk, men den gir en viss indikasjon. Poenget er å holde seg nærmest mulig skrenten på landsiden (venstre siden på vei inn) og gjøre en markert S-sving idet en runder denne skrenten. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
At-le Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 hmm.... Noe kjent med den fyren nederst til venste på bildet Hei. Visste ikke du var der skulle hilse deg. At-le Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 var sikkert på havnesenteret eller ferja.Kjenner masse folk på borgen Du må nok bekle deg BP-skjorta, Hilmar! Da kjenner folk deg igjen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
bliss X Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 Grunnen det snakkes om er egentlig en forlengelse under vann av skjæret/steinen like til høyre for den siste (tredje) pilen som viser innseilingen. Steinen ligger vis a vis skrenten på fastlandssiden, som stikker ut i innseilingen. Skissen er imidlertid litt feil, da steinen og skrenten ligger mer rett imot hverandre. Hei KOB. Jeg hadde både sett videoen din, og lest det du har skrevet om innseilingen på forhånd. Hadde også Den Norske Los i hånda + utkikk da jeg gikk inn, så jeg mener vi var så godt forberedt som det er mulig. Likevel klarte jeg å subbe bortpå. Det er veldig trangt der, og kartskissen i Den Norske Los gir etter min mening ikke god nok iformasjon om hvor trangt virkelig det er. Jeg gikk så nære land som jeg mente var forsvarlig men ... Hadde selvfølgelig så liten fart som det er mulig å holde uten å miste styring. "Han sklir nok over" var kommentaren fra folk på land da det første dunket kom Nestemann gikk det værre med. Han fikk skikkelig bråstopp, og han før meg måtte ha hjelp for å komme av. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 langs stien opp til utsiktspunktet kob refererer til , ligger det også en gravplass for de spesielt interesserte med skilt med info . fin gåtur opp dit. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
bliss X Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 Hei.Visste ikke du var der skulle hilse deg. At-le Var ikke klar over at du var der heller. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.