Jump to content

Walkie Talkie

Tore_L

Recommended Posts

Hei.

Litt på siden kanskje, men vet noen der ute hvem som selger Walkie Talkie. AM eller FM.

Takknemlig for info.

:headbang:

Ser stadig dette på Elkjøp. Bittesmå Zodiac's til rundt 500,-

Rekkevidde er på  2-3km.

Hilsen Harald L

Trude III

Kjøpte 2 stk på Clas Olson til 398,- Går på UHF og har rekkevidde fri sikt på 3 km. Brukte de på jaka med godt resultat, men i bystrøk er det mange inne på Frekvensene. Batteriene er vanlige AA og de varer lenge, eller du kan kjøpe lader og opplabare batterier til 198,-

Hei Stubben,

du etterlyser Walkie Talkie, betyr det at din nyanskaffede skute ikke har VHF ombord  -  eller at du kanskje ikke har VHF-sertifikatet?

Det siste kan vi lett gjøre noe med: jeg begynner nemlig nytt VHF-kurs i Lundsvågen om to uker. Ta bare kontakt hvis det skulle friste.

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Hei.

Takker for alle svar.

Til 'POSEIDON'  Joda. Skuta har alt av utstyr (unntatt WT) og jeg har VHF-sertifikat, men min turkamerat i Viksunden har bare WT og jeg lot min, med antenne, gå når jeg solgte Tresfjorden. Så, det jeg igrunnen er på jakt etter er en liten (eller to) håndholdt WT med innebygd antenne.

Stubben.

Pensjonist som nyter livet

Hei.

Takker for alle svar.

Til 'POSEIDON'  Joda. Skuta har alt av utstyr (unntatt WT) og jeg har VHF-sertifikat, men min turkamerat i Viksunden har bare WT og jeg lot min, med antenne, gå når jeg solgte Tresfjorden. Så, det jeg igrunnen er på jakt etter er en liten (eller to) håndholdt WT med innebygd antenne.

Hei igjen Stubben,

et minst like bra alternativ kan jo være å sende kameraten på VHF-kurs  :sleep: slik at han også kan høyne sikkerheten med å få VHF ombord og dermed delta aktivt i det kjempeflotte sikkerhetsnettverket som VHF'en er en viktig del av.

Samtidig har dere jo en langt bedre skip-til-skip forbindelse gjennom VHF'en enn hva noen Walkie Talkie kan gi.

Tenk på det, og gi meg et pling; VHF kurset starter 18.03. og båtførerkurset 10.03. om det skulle friste noen blant mannskapene eller kvinnskapene....

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Var forhandler av WT fra sist på 60-tallet (da båndet åpnet) til 1992 (da salget døde ut). Har liggende noe "rammel" igjen fra den tiden. Vurdere å montere en i båten (nå som Telenor stenger NMT-450 og det er "ledig plass" etter den "slep-bare" gamle telefonen). Just for fun!

Hadde forresten en WT i bilen helt til for et par år siden, og fikk mange advarsler om radarkontroller i Østerdalen av trailere. (DEN betalte seg sikkert mange ganger!!) :headbang:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...