ole m d Startet 18.August.2007 Del på Facebook Startet 18.August.2007 hei trenger nye dysespisser til 2704et.de har nr bdll140s6609.noen som veit hvor det lønner seg å kjøpe sånne å ca pris? lurer også på va jeg må gjøre for at den skal bli 212hk,er 180hk. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 18.August.2007 Del på Facebook Svart 18.August.2007 Ring til KDTrading. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
nordan family 27 Svart 19.August.2007 Del på Facebook Svart 19.August.2007 enig - du kan også ringe Haugen Maskin på Langhus. Tror du kun trenger å bytte til en vassere turbo for å komme fra 180 til 212 hk, men du må se om giret tåler det. Mange av 180 HK har ikke gir til noe særlig mer. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 19.August.2007 Del på Facebook Svart 19.August.2007 men du må se om giret tåler det. Spesielt hvis du har PRM 401. Flere har fått havari med dette gearet. Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 19.August.2007 Del på Facebook Svart 19.August.2007 Hei. I min gamle båt sto der en 2704 et den hadde tidligere eier enkelt stilt på mateskruen på dieselpumpen og vis var det 212 hk. Jeg kjenner til flere som enkelt ved å stille på mateskruen fikk 212 hk. Ellers kan det nevnes at etter jeg selv utførte full overhaling, leverte min til Sabb her i bergen, for benk kjøring og fikk målebrev på 226 hk. Obs sa de på verkstedet for dette hadde de aldrigt opplevd før, og justerte den noe ned. Jeg sitter på oppskriften til dette så om noen er spesielt inntrisert send en pm. Som andre sier i denne linken vær obs på girkassen. mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
ole m d Svart 22.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2007 tusen takk for svarene.giret mitt er et velvet drive 5000.ganske nytt,så skal fint tåle en økning. da er det altså bare å stille litt på den skruen på toppen av pumpen ganske langt fremme å prøve seg litt frem da? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 22.August.2007 Del på Facebook Svart 22.August.2007 (redigert) bruk muttertrekkeren. skru så gjengene spruter. (kjente ) Redigert 22.August.2007 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
nordan family 27 Svart 22.August.2007 Del på Facebook Svart 22.August.2007 Synes fremdeles du skal forhøre deg med KDtrading eller Haugen Maskin først. Undersøkte litt rundt dette i fjor (eller var det 2 år siden?) da jeg selv har en 2704 med 150 hk, og jeg fikk ikke forståelse av at det kun var en slik justering som skulle til fra 180 til 212. Om jeg ville øke min egen til dette nivået trengte jeg iflg begge nevnte kilder først en intercooler for å komme til en "normal" 180 hk, deretter en ny turbo for å kommer derfra til 212 - sammen med justeringer på dieselpumpen i begge tilfeller. I mitt tilfelle med et PRM 310 gir ville jeg nok over 180 hk også ha ny kasse. Begge nevnte steder diskuterte dette villig og serviceinnstilt på telefonen - så det er ingen nevneverdig ekstrakostnad ved å ringe dit først. I mitt tilfellet var KDtrading relativt positive til en slik økning, mens Haugen var negativ i hovedsak med begrunnelse av motoren kunne forventes å ryke vesentlig mer (nå har jeg ikke intercooler i dag), samt at det ville bli relativt dyrt, og det kunne fort svare seg å sette inn en hvor nevnte endringer allerede var foretatt. Uansett; lykke til - og hold oss oppdatert med effektene! Sitér dette innlegget Link to post
Husky Svart 23.August.2007 Del på Facebook Svart 23.August.2007 Hei, også meg bekjent er det bytte av turbo som skal til for å komme fra 180 til 212. Som industrimotor har den blitt levert helt opp til 250hk, men da beregnet for konstant høy belastning. Dersom du søker på 2704 på forumet til Båtmagasinet dukker det opp mange gode tips. Forøvrig skal Euromarine i Stavanger også være gode både på kunnskap og deler. Lykke til! Sitér dette innlegget mvh Espen Link to post
nordan family 27 Svart 23.August.2007 Del på Facebook Svart 23.August.2007 I dokumentarkivet ligger forøvrig manual på motoren hvor det også fremgår tegninger etc av motorer opptil 250 HK om jeg husker rett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.