Jump to content

To gode dager i en båteiers liv - dette er en av dem!

bjoris

Recommended Posts

Ja, da var båten solgt og de som mener markedet er dårlig har kanskje rett, men det stemmer ikke så godt med min erfaring nå i høst. Rett etter at salget var muntlig avtalt fikk jeg bud på 10.000 mer, men en avtale er en avtale så det er bare å irritere seg over 10.000 som kunne gått til foldepropell eller annet snadder ombord i hva det må måtte bli :crazy: Nå blir det iallefall fult kjør med leting etter ny båt. Vi har ikke bestemt oss for om det blir nytt eller brukt, men det frister skikkelig med helt nytt selv om jeg leser at mange har barnesykdommer... Time will show... Siden det nå er familieforøkelse på gang passer det i grunnen godt med salg nå og ny båt til påske eller så...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Da blir det vel en Hanse eller en Bavaria?

Vi får se, det svinger litt mellom hvor mye penger vi skal bruke og om vi skal satse på nytt eller brukt, stor eller liten osv. Er jo litt redd vi må ta et større tap om vi satser på nytt om dette med seiling ikke blir noe suksess for oss. Hanse 320 med følgende til ca 766.000,- (cockpitkalesje kommer i tillegg som must, men satser vel på noe rabatt også)...:

St.båt

Sprayhood

Rattstyring

Cockpitbord

Kryssholdt

Foldepropell

Varmer

Strømpakke

Autopilot

Vindinstrument

Plottar

Genakerpakke

Rigger og levert Tyskland...

Dette hadde vært nok for oss, det frister sinnsykt med 350 eller en større Bavaria, men jeg innser at behovet for stor båt egentlig ikke er der helt og vi har litt utfordringer på båtplass siden og det at jeg kommer til å seile mye alene taler for at dete er stort nok. Ikke blir det Atlanterhavkryssinger heller med det første og ting går jo ann å bytte om noen år hvis vi vil ha større... (prøver desperat å finne nok argumenter til å overbevise meg selv om at 350en kan vente til en annen gang)... Havner vi på 350 må banken inn i bildet og det har jeg lite lyst til gitt...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Vi får se, det svinger litt mellom hvor mye penger vi skal bruke og om vi skal satse på nytt eller brukt, stor eller liten osv.

Sitter med de samme vurderingene, men jeg har en klar grense på 11 meter i forhold til båtplass, så større enn det blir det ikke. Jeg skal se litt nærmere på Beneteau sin nye 37 foter på messa i Sandvika, hvis det er "riktig" båt blir det kontraktsskriving. Har ikke blitt klokere i forhold til Bavaria, og er veldig usikker på hvor bra den egentlig er. En venn av meg har en Hanse 371 og han roser båten opp i skyene. Han er ofte ute alene og har ikke noe problem med å seile den så lenge autopiloten gjør en del av jobben :smiley: Tror nok Hanse sine båter er litt morsommere å eie enn Bavaria når man ser isolert på seilegenskaper. Særlig i lette vinder.

Det som hadde vært trist for deg er selvsagt å oppdage etter 14 dager at du skulle gått for 350...

Senior-du er min helt!

Bare sånn for ordens skyld: 11 meter er det samme som 36 fot! :yesnod:

Ja, eller rettere sagt 10,97 meter.

PS: jeg gidder ikke å starte en ny diskusjon med deg i denne tråden også. Men i havna er det greit med seilbåter på 37 fot, eller 11.28 meter. La det ligge nå!

Senior-du er min helt!

Gratulere med solgt båt, har fulgt litt med annonsen din.

Den var liit over budsjett, men lov å sikle litt.

Prøvde å selge caraten i våres men ingen ville kjøpe den, la den på nytt ut siste lørdag,søndag var den solgt for 10000 lavere men likevel en pris jeg er fornøyd med.

Så markedet er der bare du treffer de rette folka.

Er vel i samme situasjon som deg med tanke på familie forøkelse og seilebåt sug, men vi

har tenkt å vente et par år.

Skal kikke på en bella 651 med kad32 iløpet av helgen så vi får se

Refererte til båten din her faktisk, kom gjerne med synspunkter

lykke te med seilebåt jakt

Hls

Petter

Men i havna er det greit med seilbåter på 37 fot, eller 11.28 meter.

Spinner - når du skriver at du har en "klar grense" på 11 meter så tar jeg deg på alvor. Når du samtidig sier at du ser på en båt som er 37 fot så ser jeg ikke helt hvorfor du skal reagere på at jeg nevner at det er mere enn din "klare grense" på 11 meter? Kan virke som du nå er mere opptatt av mannen enn ballen? :rolleyes:

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Spinner - når du skriver at du har en "klar grense" på 11 meter så tar jeg deg på alvor. Når du samtidig sier at du ser på en båt som er 37 fot så ser jeg ikke helt hvorfor du skal reagere på at jeg nevner at det er mere enn din "klare grense" på 11 meter? Kan virke som du nå er mere opptatt av mannen enn ballen? :rolleyes:

Tror du virkelig at det var nytt for meg? Mouche - du er avslørt som en gedigen kverulant, jeg orker ikke å bruke mer tid på deg.

Senior-du er min helt!

Hei Bjoris! Gratulerer med solgt båt, og gratulerer med at du nå for alvor kan gå i gang med jakten på seilbåt!

Vet ikke om det er interessant for deg, eller om det i hele tatt er mulig, men sånn jeg forstår det går Hanse 315 ut av modellprogrammet. Dette er også en fin båt, og siden (hvis) det er en utgående modell er det kanskje mulig å få en god pris på den?

Lykke til, og hold oss oppdatert! :)

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

explaining.gif

Først og fremst grattis med båtsalget!

Alltid deilig å få en handel i boks enten en er selger eller kjøper.

Og spinner, litt folkeskikk hadde ikke vært dumt.

Om du ser sitatene nedenfor og gidder å lese dem, skriver du at du har en klar grense på 11m, altså 36 fot. Så skriver du at du vil kjøpe en 37-foter.

Når det blir opplyst at 37 fot blir for langt for den klare grensen på 11m så er du rimelig frekk.

Med slike svar er det ikke akkurat fristende for folk å skrive innlegg.

Sitter med de samme vurderingene, men jeg har en klar grense på 11 meter i forhold til båtplass, så større enn det blir det ikke. Jeg skal se litt nærmere på Beneteau sin nye 37 foter på messa i Sandvika, hvis det er "riktig" båt blir det kontraktsskriving.

Bare sånn for ordens skyld: 11 meter er det samme som 36 fot! :yesnod:

Ja, eller rettere sagt 10,97 meter.

PS: jeg gidder ikke å starte en ny diskusjon med deg i denne tråden også. Men i havna er det greit med seilbåter på 37 fot, eller 11.28 meter. La det ligge nå!

Tror du virkelig at det var nytt for meg? Mouche - du er avslørt som en gedigen kverulant, jeg orker ikke å bruke mer tid på deg.

Nei, spinner , det medfører ikke riktighet! :nonod: Jeg har kun holdt meg til fakta og det som har vært skrevet. Det at man er uenige om noe er vel en ærlig sak og at det kommer til uttrykk på et diskusjonsforum, også med litt "temperatur" er vel ikke annet å vente? Det er vel heller ikke til å stikke under en stol at du er med på å skape noe av denne temperatur hvilket jeg mener å ha oppfattet at flere enn meg har antydet noe om? :wink:

:cheers:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Total skivebom! Mouche's eneste agenda er å være spydig og "ta" meg for det meste.

Jeg traff nok innertier jeg.

Når en leser svaret du gir på saklig opplysning er det ikke eksempel på god folkeskikk.

At du skyter på en annen skive forandrer ikke på min innerblink.

Vet ikke om det er interessant for deg, eller om det i hele tatt er mulig, men sånn jeg forstår det går Hanse 315 ut av modellprogrammet. Dette er også en fin båt, og siden (hvis) det er en utgående modell er det kanskje mulig å få en god pris på den?

Disse båtene bygges på bestilling, men det kan jo hende en kunde har ombestemt seg og heller vil ha den nye modellen (eller vil ha en 350). Dersom en godt brukt Hanse frister så er det ikke usannsynlig at det dukker opp en 311 i løpet av høsten/vinteren.

Det som hadde vært trist for deg er selvsagt å oppdage etter 14 dager at du skulle gått for 350...

Ja, det er jo nettopp det som gjør det som irriterende vanskelig. Forhandleren i Stavanger mente vi måtte bestemme oss før messen i Oslo i sept for å være sikker på å få båt til neste år. Håper virkelig ikke det er så ille for vi har andre ting som skjer nå og har tidligst mulighet til å få sett og seilt disse i oktober, november en gang... Tror han prøver å presse meg litt :lol:

Men satser på massiv hjelp fra baatplassen når det gjelder bilder og opplevelser av disse to båtene på messa... Antar det er andre enn meg som er interessert...?? Det er irriterende lite bilder å finne på nettet selv om båtene nå vel har/skal til å vises i utlandet...

Lunde leier vel ut Bavaria, så da kan du vel prøve om disse er noe for deg før du kjøper?

Har tenkt på det og vi har jo også en med Bav 36 som vi sikkert kunne leid rimelig, men det blir nok kjøp. Jeg blir jo ikke til å være i hus med uten å ha en båt så hvis vi skulle vente til passende tid neste år for å prøve og så evt kjøpe, nei det er utenkelig og spesielt siden det er kommende år vi har så mye tid sammen, hele familien pga permisjon og der den andre bruker ferie. Ser for meg den perfekte familie idyll, håper vi ikke blir skuffet...

Vi er klart forskjellige - jeg oppfatter de to beste dagene som den dagen kontrakten underskrives og den dagen båten blir levert. Uansett, gratulerer og lykke til med jakten på ny båt.

3 gode dager da :lol:

Ser opp til Bjoris som er bastant på at en avtale er en avtale selv om den er muntlig! Lykke til med jakt ette seilbåt!!
Det var jo hyggelig å høre, jo en skal være redelig og det ville ikke falt meg inn å gå fra avtalen, men jeg så jo en foldepropell fly forbi når jeg bekreftet overfor budgiver på 560 at jeg kom til å stå på avtalen på 550 siden jeg allerede hadde sagt det! Redigert av bjoris (see edit history)

Nå er det f*** meg nok, jeg gidder ikke å bruke en kalori til her på dette forumet!

Ingar: slett profilen min!

Forslår at man teller til 10. Ut fra hva jeg kan se er det ikke fremkommet noe som gir grunn for å bli sint.

På ett internettforum må man av og til stålsette seg og se en annen vei. Mulighetene for å krangle er ubegrensede...

Dette er iallfall min "filosofi", alternativt hadde nok BP vært historie for leeenge siden. :rolleyes:

Ønsker du fortsatt å bli slettet skal jeg selvsagt gjøre det. Men håper du ser det annerledes etter å ha sovet på det. :smiley:

Hva og hvor mye kan sies om båtbytte ? Nå har Ørnhild satt foten ned for mitt båtbytte. Hun er redd for at krangling om detaljer tar noen år til,og akkurat der har hun et punkt. Og hun misliker sterkt tanken på en sur og grinete sofa masebøtte. 5 år uten båt for noen år siden ser det ut til hun ikke vil ha igjen. Så nå vet jeg ikke ut eller inn. Men båten er fremdeles til salgs men det gjøres ingen store anstrengelser for å bli kvitt den. Kommer det noen driftende forbi som vil ha den så forsvinner den. Og hvis ikke så er det greit å ha den og. Jeg mistenker veldig sterkt at hun har funnet Benelli brosjyrene mine jeg med velvillig hjelp fra Minste Marta. Ikke stol på noen er mitt råd. :nonod:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...