Jump to content

To gode dager i en båteiers liv - dette er en av dem!

bjoris

Recommended Posts

Nå er det f*** meg nok, jeg gidder ikke å bruke en kalori til her på dette forumet!

Ingar: slett profilen min!

Tenke seg at en så fin emneoverskrift sporer av til noe slikt.

Ikke rart det er krig i verden.

Gratulerer med salg av båt, bjoris.

...og lykke til i jakten på ny.

Er i samme situasjon, jeg. Jakter på ny båt, men har ikke solgt enda. Tror jeg venter til våren med salget.

(Hvis jeg da ikke får shinet båten skikkelig nå på sensommeren)

Grattis med båtsalget. Ikke lås deg fast til en bestemt produsent enda. Er ikke fullstendig overbevist over Hanse. De kan ha vokst for fort. De er heller ikke så raske seilbåter som mange tror. Og husk at ikke alle ting ved de nyeste båtene er egentlige fremskritt. Kjøp foldepropell uansett 10000,- fra eller til.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Grattis med båtsalget. Ikke lås deg fast til en bestemt produsent enda. Er ikke fullstendig overbevist over Hanse. De kan ha vokst for fort. De er heller ikke så raske seilbåter som mange tror.

Takker, og jeg er ikke 100% overbevist om at en ny Hanse modell blir rett for oss. Jeg har rett og slett ikke tid til å styre med en masse frem og tilbake til forhandler så ender det slik tror jeg vi blir skuffet og det vil gå utover båtgleden. Hmm.

X-362 Classic (med masthead-rigg)

Den var jo meget pent og sikkert en svært god båt, jeg har ingen forventninger om at en Hanse skal seile like bra eller har like god kvalitet. Spørsmålet er jo om det ikke uansett er mer en bra nok for oss. Husk at vi snakker om 100.000 mer for en 10 år gml båt som for en helt ny. Ok, det er lagd skikkelig, men om 5 år er dette en 15 år gml båt... Tja, skulle gjerne hatt en slik, men til mer enn en ny dog av mindre edelt merke? Nei, jeg vet ikke...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Ok, det er lagd skikkelig, men om 5 år er dette en 15 år gml båt...

Nye båter er en smule oppskrytt. Glassfiberbåter kan nok bli eldre enn som så, bare de ikke smeller på grunn så de delaminerer og det som verre er. Jeg vurderte lenge to ca 20 år gamle båter som alternativ til to nybygg, og det kan godt hende at neste båt blir en bruktbåt. (En venn av meg kjøpte en av de 20 år gamle. Han er fornøyd, og jeg har gleden av å være mannskap på hans båt rett som det er.) Hanse 430 står likevel på listen over mulige båter ved neste korsvei.

Hovedgrunnene til at jeg valgte Hanse da jeg valgte nybygg var kjølvekt, epoxy skrog, og riggen. Den er ikke den raskeste båten, men det er både lettseilt og såpass rask at det er gøy å seile den. Jeg har egentlig ikke store krav til finish på innredning, og jeg liker den enkle løsningen til Hanse. Noen Orust-båt er det tvilsomt at jeg noen gang kjøper, da er jeg mer begeistret for dansk kvalitet (Luffe). Det vil si, om jeg noen gang skulle finne på å legge såpass med penger i båt.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...