Jump to content

Rattkonsoll til KMV With 528 Dromedille?

barentz

Recommended Posts

dromedille_087.jpg

Dette er båten jeg har kjøpt.

Hei

Jeg har kjøpt meg en With 528, fikk den for 15.000,- uten motor, m/ lager henger. Båten er forholdsvis fin båte utvendig og innvendig. Den er helt åpen og det har aldri vært montert rattkonsoll i den.

Det jeg er på jakt etter er rattkonsoll og rekker som jeg kan montere på båten min.

Er det noen av dere her som kan gi meg tips hvor dette kan være mulig å få tak i?

Jeg prøver å legge ved noen bilder så dere skjønner hva jeg vil ha.

rattkonsoll1.jpg

Denne har vel det jeg helst vil ha..

rattkonsoll2.jpg

Dette er også ok..

rattkonsoll3.jpg

En annen type..

rattkonsoll4.jpg

..men greitt nok.

rattkonsoll5.jpg

Her er vel den jeg vil ha sett bakfra

Bjørn

Redigert av barentz (see edit history)

Hei, og velkommen til forumet!

Hadde selv lillesøster til din båt for en del år siden, kmv 480 Dromedille, med en 50hk på. Har vel vært en del frem og tilbake med disse båtene senere år med flere produsenter, produksjon både i SriLanka og andre steder (Singapore?) og rettsaker, men tror at disse båtene nå har endt opp hos Viksund så kanskje en ide å kontakte disse for å se om de har det du trenger?

http://www.viksund-smallboat.no/default.asp?k=25&id=376

Fint med tilbakemeldinger på hvordan du går for my e å lære for mange av det!

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Ok, takk for info. Må si meg meget godt fornøyd med båten så langt. Planer lett, billig i forbruk m / 40 hk Suzuki, og gjør overaskende bra fart med såpass liten motor. Har vært flere turer med den. Fra Vadsø, over Varangerfjorden til Bøkfjord fyr, rundt Skogerøya og helt øst til Jarfjord. Hadde tenkt å gå til Grense Jakobselv, men fant ut vi hadde litt lite bensin med oss. Her er ikke marinaer med fuel mulighetene så store som enkelte andre plasser.

Vi fikk sett både dyreliv og fantastisk natur. Havørner, springar (småhval) og spekkhogger. Fisk ble det også.

Disse båtene er jo nå noen år, tro om det kan finnes båter som er kondemnert og det går an å få deler fra...?

Bjørn

Hei.

Grei båt du har fått deg, har hatt en sånn selv med 50hk Yamaha. Ypperlig i fint vær men slår mye i noe sjø.

Min hadde "den andre" konsoll typen. Ser ut som "den du helst vil ha" er noe breiere slik at 2 personer får plass bak den, den jeg hadde var i smaleste laget. Kan vel bli vanskelig å få tak i original konsoll og rekker men uriginale konsoller får man vel kjøpt. Lykke til.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

• 2 uker senere...

Hei" Barentz", ser ut som With Boats har gått under jorden? Jeg har selv sendt inn noen forespørseler til With, men har ikke fått noen respons.

Jeg har også forsøkt å ringe et oppgitt tlf. nr. i Oslo, men får da beskjed om at tlf. nr er delt med With Boats. Vedkommende er på ferie !!!!

Har også sendt e-mail til Tauda i Litauen som er produsent , men får ingen svar.

Ser nå at nytt forhandlernett presenteres våren 2008.!!!

Redigert av chagall (see edit history)
  • 4 måneder senere...
Hei

Løfter dette "problemet" mitt.. Har sendt mail både til With boats og Viksund, men det er ingen der som hittil har gitt noen tilbakemelding.

Hei, tar opp denne tråden igjen , da det ser ut til at With boats er oppegående igjen med nye eiere.

Du kan sende e-mail til: post@withboat.com De jobber med en ny web side. http://withboat.com

Jeg fikk hyggelig svar etter kort tid.

• 4 år senere...

Hei Fant du ut noe.. Jeg har det konsollet med sete forran, men kassa under ratte er gåen treværket har smuldret litt og Plastboksen er sprukket. Noe som gjør att jeg ikke kan styre.. Noen som hvet hvor jeg kan skaffe noe sånt?

Fant du noe Konsoll tislutt. Kansje jeg skulle kopiert mitt og solgt hehe :P

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...