Jump to content

Interessant "storskipsforum"

Poseidon

Recommended Posts

God dagen gode båtvenner,

Nå er jeg ikke ute etter å reklamere for "konkurrenter", men siden noen av de ivrige deltagerne her på baatplassen også har interesser i storskipsretning så tar jeg sjansen  :cheers:

Forleden dag fant jeg nemlig et forum som er satt opp på omtrent samme måte som dette, men hvor temaene stort sett er den kommersielle flåten. Man diskuterer både helt nye fartøyer og de av mer historisk interesse.

For dem som har lyst til å kikke innom, så er adressen:

http://www.stp-norway.com/Forum/viewforum.php?f=2

mvh

Poseidon

PS

Hovedsiden har adressen:  http://www.stp-norway.com og der finner man også linken til et søsterforum som diskuterer fly og luftfart, men det går "over" min forstand....

DS

Med vennlig hilsen POSEIDON

Fin og artig side! Jeg kommer til å se på den av og til, selvom jeg ikke kan bidra med noe der, men jeg veldig interesert i alt som har med båter å gjøre. Takker for tipset.

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Spesielt det svenske forumet ser jo ut til å være svært aktivt.

mvh

Poseidon

Det svenske forumet er meget aktivt ja, men der dreier det seg stort sett om Østersjø ferger eller tidligere Østersjø ferger, men det hender at det dukker opp andre ting også. For eks har eierne av Sagaline kommentert opplysninger ang rederiet der. En av personene bak forumet, driver også siden Fakta om Fartyg som inneholder detaljert informasjon om stort sett alle europeiske ferger, og endel andre skip.

Bilde

Sender du han info om din Poseidon, vil han sikkert legge ut den også :rolleyes:

• 3 år senere...

Her er noen flere linker :

skipsrevyen

skipsfarts-forum

skipperskolen.no med et Forum

svenske skjærgårdsbåter

Teknisk Ukeblad med bla Offshore + div

maritimt.com samt

masse linker fra Norsk Sjøoffiers forbund

Og for de spesielt interesserte i SAR er det mange bl.a.:

søta bror

sea-rescue.de/norsk

dansk livredningsside

norsk lufambulanse

brtisk sjøredning

og her er flere linker

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...