mrwanted Startet 18.August.2007 Link til dette innlegget Startet 18.August.2007 Noen tips ? Tenker da på billige bilmotorer som las seg marinisere Sitér dette innlegget Link to post
HP-260 Svart 18.August.2007 Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 Noen tips ? Tenker da på billige bilmotorer som las seg marinisere Vet om noen som har tatt ut innbordsmotoren, støpt igjen hullet, fått laget en brankett og kjøpt en utenbordsmotor!! Med 140hk og riktig propell gjør den da ca. 48 knop!! Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 18.August.2007 Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 B20 Men om deler er lett å få tak i vet jeg ikke... Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 18.August.2007 Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 Spørsmålet blir kanskje hvor fort du vil at båten skal gå.... Motor deretter.. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 18.August.2007 Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 Hva slags motor/drev har du på båten idag da? Har hørt om folk som har puttet V8'ere i denne, så det meste går an... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
o.b.lix Svart 18.August.2007 Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 Vet om noen som har tatt ut innbordsmotoren, støpt igjen hullet, fått laget en brankett og kjøpt en utenbordsmotor!! Du må være så snill å ikke gjøre dette! Ser så stygt og grufullt ut at jeg må Alle motorene (bensin) har bil som utgangspunkt, så... Sats på en brukt mercruiser, 130 hk utgaven er 3L og 4 syl og kommer fra små utgaver av chevrolet-biler, eller 180 hk utgaven er V6-motoern på 4,3L som bl.a. sitter i chevrolet astro. Sammen med Alpha One blir dette en god kombinasjon... For ikke å snakke om V8-utgaven til både volvo og mercruiser på 200 hk, å finne deler til en 305 smallblock er det billigste og enkleste som er... Selv hadde jeg en som var satt i en 3l BMW rekke-6 (orginal marine motor), denne var støpt noe om i hekk og ominnredet mye oppi, fungerte, men jeg hadde vel ikke gått for rekke-6 om jeg skulle satt motor i båten... Sitér dette innlegget Link to post
Bawaria Svart 18.August.2007 Link til dette innlegget Svart 18.August.2007 Har byttet motor i noen av disse ja, her er det et spørsmål om hva som har sitti i før. Sitér dette innlegget Link to post
mrwanted Svart 26.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2007 Takk for mange gode svar Det er ein B20 Volvo motor som er i båten no. Det kjem damp/røyk/eksos ut av olje lokket no, so eg regnar med at det er noko som ikkje er som det skal, Det kan sikkert vere mange ting. Det mest trulege er vel at ein eller fleire ventilar er Utette. Men det kan vel og vere stempelringane som er Utette og at røyken kjem ut av sylinderen på den måten. Spørsmålet er kva som er best. Vøle (reparere) på den gamle eller sette i ny. Båten går forsovidt OK når eg fyrst får start på den men er seig å få start på nokon gonger. B20-en den dreg båten opp i ca 28 knop, men viss eg byter motor kunne eg tenkt meg ein 40 knop. Det hadde vore knall :) Sitér dette innlegget Link to post
mrwanted Svart 2.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Ser att eg kan få kjøpt ein 4,3L Chevrolet Astro motor som har gått ca 200.000 km for ca 10.000,- er dette ein bra pris? Ein 180 hk på ein liten draco må jo være ein perfekt kombinasjon. :) Men vil den passe inn på mitt Volvo Penta drev ? eller er det forskjeller fra merke til merke? Og eit spørsmål til kvar kan eg få tak i mariniserings delene som trengs for å få kjøling på den? fins det pakkeløysingar til denne motorn ? på førehand takk for svar Vidar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.