Astrix Startet 18.August.2007 Del på Facebook Startet 18.August.2007 lurte på om noen kunne gi meg tips om dette er en maskin feil eller om dt kan være utenforligende problemer. Slik er dette: etter en halvtime i fin marsjfart så mister jeg motorkraft,når jeg legger båten ned så går den fint på tomgang. prøver jeg å gi gass så henger motoren igjen. Har skiftet drivstoffilter. Kan det være at luftfilteret er tett jeg har just kjøpt båten. Det er en Askeladden 705 Voyager 2001 mod. gått 250 timer- Noen Tips til en lettere bekymret matros. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 18.August.2007 Del på Facebook Svart 18.August.2007 Diesel? Sannsynligvis for lite luft, tett luftfilter eller for lite luft inn til motorrommet. Kjør uten filter eller åpne motorrom, og se om det hjelper... Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 18.August.2007 Del på Facebook Svart 18.August.2007 Lufting til tanken er kansje tett, prøv med åpent lokk på påfyllingen. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Astrix Svart 19.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2007 Prøver dette idag. Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 19.August.2007 Del på Facebook Svart 19.August.2007 Kan være lite luft ja, men har mest tro på dieseltilførselen. (hvis diesel da). Har du byttet både forfilter og filteret på motor? Hvis så lite luft at motor begynner å gå merkbart dårlig, ville jeg tro den røyk fælt.... Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 19.August.2007 Del på Facebook Svart 19.August.2007 Støttter teorien om lite luft inn til tank hvis den ikke ryker ..ryker den masse da er det nok diesel men lite luft til motor Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.