Jump to content

Sabb propell gir ikke fullt vinger?

Sleipner93

Recommended Posts

Byssa vet jeg ikke hvilken modell eller noe slikt men tror det er refleks eller hva det heter. Ikke så altfor stor da.

Angående propellen kommer jeg med litt gode nyheter. Den virker visst jeg vriv vingene før jeg kobler inn, gjør dette dere kloke eller? Jeg smører også etter hver tur nå ; Vrir smørekoppen til jeg for motstand.

Hilsen glad fyr som var ute i ruskete vær i går :lol: ! Eller hva Seilaren? :smiley:

• 5 år senere...

Heisann Alle sabb folk. har et problem med propellen min. Har en sabb 2gz. Når æ montere propellen får æ ikke vridd di verken att eller fram. Tar æ av propellen går det lett å ta reverseringa bak å fram. Ka e galt? Har nye thrustringer. Å sånne vingeklossa til begge vængan men di e vanskelig å få på plass. Verkelig trangt Korsen vei skal dæm stå?. Treng verkelig hjelp. =) min propell e vell 480 diameter

Ref sitat: Men får ikke vridd den innover. Akkorat som om den stoppe i noe

Holdt på å forske på samme for en måneds tid siden. Endte med å file bort noen grader på akselkloss og vinger, som jeg syntes forårsaket treghet og forkiling som hindret full forover vridning. Skulle ikke tro dette trengtes, på propell som ble laget for ca 40 år siden, men det hadde nok skjedd et eller annet siden da, skade og utskifting av deler kanskje.
Satte sammen flere ganger og brukte blåfarge for å se hvor delene kom i klem. Satte også sammen noen ganger med bare halve bosset, for å se inni hvor mekanismen stoppet.

Som nevnt tidligere innlegg, eventuell filing bør nok gjøres forsiktig for ikke å ta for mye så det blir slakk.
Har ikke fått anledning å sjøsette ennå så resultat i praksis er fortsatt ukjent.
Mener huske de to små klossene har litt forsenking av hullet i ene enden og at forsenkingen var utover, mot vingen.
Ellers, så er hoved delene allerede fabrikk merket for riktig sammensetting, med stemplet 7 tall.
Grei beskrivelse i instruksjonsboken, for type 2H fra sidetall 62.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...